یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

اثری سینمایی در راه تولید؛

«ملاقات در وین»؛ درامی جذاب با محوریت «داعش»/ دیندار: این فیلم برای تأثیرگذاری جهانی باید سریعتر ساخته شود

داعش*

سینماپرس: محمد دیندار منتقد سینما و نویسنده فیلمنامه «ملاقات در وین» که به کارگردانی محمد رضا عرب و تهیه کنندگی مسعود اطیابی در مرحله پیش تولید است در رابطه با درونمایه این اثر گفت: در این فیلمنامه سعی شده تا خطر گروهک داعش نسبت به جهان و خواسته های ضد بشری این گروهک از طریق یک درام جذاب و خوش ساخت به تمامی مخاطبان سینما در تمامی دنیا شناسانده شود.

دیندار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای نسخه جدید فیلمنامه حدود یک سال کار پژوهشی و میدانی اعم از کتابخانه ای و چهره به چهره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای پی بردن به ابعاد جنایات داعش یک گروه از سوی تیم فیلمنامه نویسی به کشورهای مختلفی از جمله عراق و سوریه اعزام شدند تا تحقیقات این پروژه رنگ و بویی جدی و واقعی تر داشته باشد. بنده و مجید رضابالا به عنوان دو فیلمنامه نویس اصلی در تیم نگارش این فیلمنامه حضور داشتیم اما چندین دستیار نیز در کنار ما حضور داشتند که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را انجام می دادند.

این روزنامه نگار باسابقه با تأکید بر اینکه یکی از نکات جالب در مورد این فیلمنامه این است که وقایع پیش بینی شده در آن به حقیقت می پیوندد اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷ ماه از اتمام نگارش نسخه نهایی آن می گذرد و به تازگی و طی یکی دو ماهه گذشته برخی اتفاقات که توسط تیم نگارش در این فیلمنامه پیش بینی شده بود توسط داعشی ها در حال وقوع است که این مسئله مهم نشان از آن دارد که پیش بینی تیم نگارش این فیلمنامه به حدی قوی بوده که تمامی مسائل پیش بینی شده در آن به واقعیت منجر شده است.

دیندار سپس خاطرنشان کرد: ویژگی هر اثر سینمایی در به روز بودن آن است و همزمانی آن با وقوع یک واقعه مهم است؛ اگر یک اثر تاریخی باشد باید نگاهی به مسائل روز در آن دیده شود. از این رو فیلمنامه هایی مانند «ملاقات در وین» که جزو آثار استراتژیک برای سینمای ایران محسوب می شوند می بایست سریعاً وارد تولید شوند تا بتوانند تأثیرات جهانی خود را هرچه سریعتر متوجه دنیا کنند.

وی افزود: تا زمانی که سینمای ایران آثار خود را به صورت جذاب و دراماتیک عرضه نکند و نسبت به روشنگری افراد سرعت عمل نشان دهد ماشین فیلمسازی غرب با ساخت اثار مختلف اهداف و آموزه های خود را به جهانیان ارائه می دهد.

دیندار تأکید کرد: حرف اصلی این فیلم که به کارگردانی محمد رضا عرب و تهیه کنندگی مسعود اطیابی در مرحله پیش تولید است خطر داعش در منطقه است و داستان آن در ایران، عراق و چند کشور دیگر در منطقه می گذرد.

این منتقد سینما در بخش دیگری از این گفتگو از به پایان رساندن یک فیلمنامه طنز سیاسی-اجتماعی خبر داد و گفت: بعد از به پایان رساندن این فیلمنامه که امیدوارم هرچه سریعتر شرایط ساخت آن فراهم شود به زودی یک فیلم بلند مستند داستانی با عنوان «چالش مادربزرگ» را به تهیه کنندگی و کارگردانی خودم جلوی دوربین خواهم برد.

وی در مورد داستان این فیلم گفت: «چالش مادربزرگ» نگاهی متفاوت به سبک زندگی ایرانی- اسلامی و نقش زنان در برهه های مختلف تاریخی کشورمان دارد و امیدوارم بتواند برای عموم مخاطبان اثری جذاب و تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.