جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶

در مصاحبه با سینماپرس اعلام شد

نقاشی های استاد «آیت اللهی» در قاب تصویر/ «رنگ دانش خدا» در مرحله اصلاح رنگ، نور و صداگذاری

حبیب الله آیت اللهی

سینماپرس: فرزاد جعفری کارگردان مستند اظهار داشت: ساخت مستندی با عنوان «رنگ دانش خدا» با موضوع نقاشی های انتزاعی دکتر حبیب الله آیت اللهی را در دست دارم که تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله اصلاح رنگ، نور و صداگذاری قرار دارد.

جعفری در گفتگو با سینماپرس افزود: در این فیلم به نشانه های مذهبی در آثار استاد آیت اللهی می پردازیم. از آنجا که آثار این نقاش انتزاعی هستند برداشت های متفاوتی می توان از آنها داشت و من سعی داشتم برداشت های خودم از آثار ایشان را در این مستند بازگو کنم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: در این مستند نقاشی های انتزاعی وی نشان داده شده و نگرش های علمی مذهبی که در این آثار گنجانده شده است را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: نکته جالب توجه درباره استاد آیت اللهی این است که از فنون هنری غربی نیز برای نشانه های مذهبی و تفکرات دینی استفاده کرده اند و ترکیب این فنون با نشانه های مذهبی ما نشان دهنده هنر والای ایشان است.

کارگردان فیلم مستند «نشان» افزود: در این مستند ۴۲ دقیقه ای ساختاری در نظر گرفته شده است که بیش از هر چیز به نشانه های انتزاعی موجود در آثار  استاد پرداخته شده و تنها گزیده ای از سخنرانی آیدین آغداشلو درباره این هنرمند در این فیلم گنجانده شده است.

جعفری اظهار داشت: من با نقاشی های انتزاعی آشنا نبودم اما نکات جالب و نشانه های الهام گرفته شده از مذهب که در آثار ایشان وجود دارد مرا برای ساخت این مستند ترغیب کرد.

وی در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: نویسندگی و کارگردانی این اثر را خودم بر عهده داشتم و تدوین آن توسط من و نزهت مهدوی انجام شد؛ همچنین مجتبی جعفری هم صدابرداری این اثر را انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.