سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

در یک نشست خبری عنوان شد

برگزاری یک جشنواره فیلم کوتاه در سه استان کشور/ «نهال»برای زنده یاد علی حاتمی بزرگداشت می‌گیرد

نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال

سینماپرس: بزرگداشت زنده یاد علی حاتمی در جشنواره فیلم کوتاه «نهال»برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال صبح امروز در ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این نشست شاهین دانشور (دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال) اظهار داشت: این جشنواره مثل سالهای گذشته در خردادماه برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه آن ۴ خرداد در سالن ایوان شمس برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه نیز ۱۱ خرداد در همین سالن برگزار می شود.

دانش فر در ادامه افزود: سالن فارابی دانشگاه هنر محل برگزاری جشنواره است. از مهرماه سال گذشته کارهای اجرایی را انجام داده و فراخوانی برای حضور فیلمسازان از بهمن تا اردیبهشت در نظر گرفتیم. به دلیل زمانبندی انجام شده این تاریخ تمدید نشد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ اثر به این جشنواره ارسال شد و پس از بازدیدهای انجام شده ۱۳ فیلم در بخش مسابقه فیلم های کوتاه داستانی و ۲۳ فیلم در بخش خارج از مسابقه حضور دارند. ۶ فیلم تجربی در بخش مسابقه و ۷ فیلم تجربی دیگر در خارج از بخش مسابقه، ۷ اثر انیمیشن در بخش مسابقه و ۶ اثر انیمیشن در بخش خارج از مسابقه در این جشنواره حضور دارند. ضمن اینکه ۷ فیلم اولی و ۷ مستند در بخش مسابقه و ۴ اثر مستند نیز خارج از مسابقه در جشنواره حضور خواهند داشت.

دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال درباره هیأت انتخاب و داوری گفت: هنوز راجع به داوری آثار تصمیمی گرفته نشده و دکتر اسفندیاری، مجید شیخ انصاری، سامان سالور و احسان عبدی پور اعضای هیأت داوران را تشکیل می دهند.

وی افزود: اتفاق ویژه ای که در این دوره از جشنواره رخ داده حضور جشنواره در خانه هنرمندان و خانه سینما است. همچنین جشنواره نهال در سه استان کرمان، قزوین و شیراز برگزار خواهد شد.

دانش فر خاطرنشان کرد: افتخار جشنواره فیلم نهال چند صدایی بودن فیلم ها است. به این معنی که فیلم های مختلفی با موضوعات مختلف در جشنواره حضور دارند. در انتخاب فیلم ها با فیلمی مواجه نشدیم که خط قرمزها را رعایت نکرده باشد و ما مجبور به حذف آن شویم.

بنا بر این گزارش دانش فر افزود: از طرفی ما با کمبود بودجه مواجه بودیم و توقع داشتیم نهادهای مختلف دولتی برای برگزاری این جشنواره با ما همکاری کنند و جا دارد همینجا از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گلایه ای کنم که قول همکاری به ما داده بودند اما با تغییر سیاست های این مرکز همکاری با ما را دریغ کردند. ما برای بین المللی شدن این جشنواره تلاش هایی داشتیم که متأسفانه به دلیل کمبود بودجه موفق به عملی کردن این اتفاق نشدیم.

دانش فر خاطرنشان کرد: بزرگداشت زنده یاد علی حاتمی را در جشنواره خواهیم داشت که برای برگزاری این بزرگداشت لیلا حاتمی نیز حضور خواهد داشت.

دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال در ادامه از برگزاری یک آکادمی در این جشنواره خبر داد و گفت: یک آکادمی نیز در این جشنواره برگزار خواهیم کرد که برندگان تندیس در سال های گذشته در آن حضور دارند و فیلم در بسته هایی برای اعضا ارسال می شود و اعضا نیز به فیلم ها نمره می دهند و با میانگین گرفتن از نمره های داده شده برنده آکادمی نیز مشخص می شود.

وی در ادامه درباره کارگاه های آموزشی این جشنواره سخن گفت و اظهار داشت: کارگاه مختلفی با موضوعات مختلف در این جشنواره برگزار خواهد شد. فرهاد توحیدی کارگاه فیلمنامه نویسی، احمد الستی کارگاه کارگردانی، محمد آلادپوش کارگاه شناخت لنزها، امیر اثباتی کارگاه صحنه و لباس، شهرام مکری و مهرداد اسکویی کارگاهی با عنوان روش های مختلف فیلمسازی در این جشنواره برگزار خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.