سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

همزمان با موافقت شورای پروانه ساخت مطرح شد؛

سیدزاده: «الفیدا» با موضوع مقاومت ساخته می‌شود/ در صورت مهیا شدن شرایط ۲ ماه دیگر در ترکیه کلید خواهیم زد

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما پس از اعلام دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «الفیدا» توسط سازمان سینمایی گفت: این فیلم سینمایی در ژانر مقاومت و در راستای اهداف سینمای استراتژیک ساخته می شود و به موضوع تهاجم دشمنان اسلام به برخی کشورهای خاورمیانه می پردازد.

این تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: داستان این فیلم در مورد یک زن آواره به نام «الفیدا» است که از مناطق جنگ زده سوریه به ناچار به کشور ترکیه پناهنده می شود و با ورود به این کشور با مصائب و مشکلات بسیار عدیده ای همراه می‌شود.

وی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: «الفیدا» هم اکنون در مرحله پیش تولید به سر می برد و در صورت مهیا شدن شرایط تا ۲ ماه آینده در کشور ترکیه کلید خواهد خورد و تمامی لوکیشن های این اثر سینمایی نیز در ترکیه خواهد بود. به ویژه شهر استانبول به عنوان مقر اصلی برای گروه فیلمبرداری تعیین شده و اگر مقدور بشود بخش های اندکی از کار را نیز در خاک سوریه خواهیم ساخت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» با تأکید بر اینکه تمامی تلاش ما بر این است که «الفیدا» در چهاردمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رونمایی شود اظهار داشت: از آنجا که این فیلم در راستای اهداف اصلی این جشنواره ساخته می شود و تنها قصد آن آگاه کردن مخاطبان جهانی از رنج ها و ستم هایی است که تهاجم دشمنان و استکبار جهانی به دنیای اسلام وارد ساخته و باعث آوارگی و مصیبت هزاران نفر از ساکنان آن مناطق شده است، مایلیم که اولین رونمایی این اثر سینمایی در این جشنواره باشد.

سیدزاده سپس در مورد عوامل اصلی تولید این فیلم سینمایی ابراز داشت: تاکنون حضور حسن نجفی (نویسنده و کارگردان) و بایرام فضلی (مدیر فیلمبرداری) در این پروژه سینمایی قطعی شده است و طی روزهای آینده نیز با سایر دست اندرکاران این پروژه که رایزنی های اولیه با آن ها انجام شده است برای حضور در این فیلم به نتیجه خواهیم رسید و پس از امضای قرارداد اسامی آن ها را در اختیار رسانه ها خواهیم گذاشت.

گفتنی است؛ سيدسعيد سيدزاده فعاليت هنري خود را در رشته سينما با همكاري در تهيه فيلم سينمايي «بلمي به سوي ساحل» آغاز نمود. در كارنامه سينمايي او همكاري در فيلم هاي: «راننده سفير»، «جاي امن»، «يك شب يك غريب»، «بچه هاي آسمان»، «تولد يك پروانه»، «مردي از جنس بلور»، «غزال»، «پدر»، «فصل پنجم»، «باران»، «صنوبر» و چند اثر مستند و ساخت چند فيلم كوتاه داستاني بعنوان كارگردان ثبت گرديده است. ضمناً كارگرداني چند فيلم كوتاه و داستاني نيز از ديگر فعاليت هاي اوست. از فعاليت هاي تلويزيوني سيدسعيد سيدزاده مي توان سريال هاي «قصه قرارگاه»، «پروانه ها مي نويسند» و «لانه شيطان» اشاره نمود كه در سمت مدير توليد همكاري داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.