شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

بررسی تاریخ و تمدن ایرانیان برای کودکان

یغمائیان: ۳۰ قسمت از مجموعه انیمیشن «موزه» آماده پخش شده است

انیمیشن موزه

سینماپرس: بهروز یغمائیان کارگردان انیمیشن در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تا امروز ۳۰ قسمت از ۵۲ قسمت مجموعه «موزه» ساخته شده است.

یغمائیانن خاطرنشان کرد: در تلاشیم ساخت این مجموعه را تا پایان سال به اتمام رسانده و در ابتدای سال آینده شاهد پخش آن از تلویزیون باشیم.

وی ادامه داد:  تکنیک این اثر به صورت استاپ موشن عروسکی است که موضوع تاریخ و تمدن ایرانیان را با توجه به اشیایی که در موزه ها وجود دارد دنبال می کند و برای جذب مخاطبان مختلف بخش اعظمی از این اثر دارای فضایی فانتزی و داستانی است.

وی در ادامه این بحث افزود: با توجه به موضوعی که این مجموعه دارد در فضایی داستانی در هر قسمت به معرفی شی ای در موزه می پردازیم. ضمن اینکه هر قسمت از این مجموعه ۱۵ دقیقه است.

یغمائیانن افزود: علاوه بر ساخت این مجموعه ساخت مجموعه های «خانه ما»، «همسایه» و «این چیه؟» نیز ادامه دارد و در بین این آثار، مجموعه «خانه ما» ۱۰ سال است که ساخته می شود و به طور مداوم پخش می گردد.

این کارگردان در پایان عوامل ساخت مجموعه «موزه» را معرفی کرد و گفت: هاجر اشتری به عنوان طراح آکساسوار، مهسا شجاعی، رامک امین کاظمی، مریم شریفی و تهمینه تاهباز ساخت دکور، بهروز و نگار یغماییان در مقام طراح دکور، مریم مجیدی در مقام طراح لباس، هاجر اشتری، نیلوفر علی محمدی، فرزانه شکوهی و نسیم نادعلی به عنوان انیماتور و شاهنگ کیانی در مقام طراح عروسک از جمله عوامل ساخت این مجموعه هستند. ضمن اینکه کارگردانی این اثر را به طور مشترک با آبتین یغماییان بر عهده دارم.

لازم به ذکر است: بهروز یغمائیان  نویسنده، کارگردان و انیماتور ایرانی متولد ۱۳۲۸ سمنان است. وی دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک پیشگام انیمیشن سازی کشور و برنده تندیس سیمین در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای آموزشی، تربیتی رشد «۱۳۷۱» برای مجموعه «لی لی حوضک» است.

از جمله فعالیتهای یغمائیان می‌توان به : طوفان نوح، یکی از همین روزها، خورشید مصر، خانه ما، جمشید و خورشید، آبتین و اتاق جادویی، سفینه ابری، وقتی بابا کوچک بود و قوم ثمود اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.