سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

مدیر شبکه‌ پرس‌تی‌وی خبر داد

تهدید هواپیمای امداد ایرانی از سوی جت‌های سعودی در یوتیوب رکورد شکست

تهدید هواپیمای امداد ایرانی توسط سعودی ها

سینماپرس: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در چند روز گذشته از ویدئوی تهدید هواپیمای امداد و نجات ایران از سوی جت‌های سعودی در یوتیوب بازدید کرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، حدود ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان ویدئوی منتشر شده توسط شبکه‌ پرس‌ در یوتیوب، اهل عربستان سعودی بوده‌اند و شمار بازدیدکنندگان کماکان رو به افزایش است.

حمیدرضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه‌ پرس‌تی‌وی، در تشریح این حادثه در آسمان یمن، گفت: هواپیمای ایرانی که حامل پیام صلح و کمک‌رسانی ایران در شرایط بحرانی یمن بود و مقادیر بسیار زیادی دارو و کمک‌های بشر دوستانه‌ ایران را برای مردم یمن حمل می‌کرد، متاسفانه در آسمان این کشور با هجوم جنگنده‌های متجاوز سعودی مواجه شد.

وی افزود: خلبان ایرانی تسلیم نشد و تنها هنگامی که به دلیل بمباران جنگنده‌ سعودی، امکان فرود در فرودگاه صنعا ناممکن شد، به کشور بازگشت.

عمادی، کاپیتان بهزاد صداقت نیا، خلبان این هواپیمای ایرانی، را یک قهرمان ملی برای ایرانیان دانست و گفت: در‌ حالی‌ که ایران برای مردم یمن دارو و کمک‌های بشردوستانه می‌فرستد، عربستان آن‌ها را بمباران می‌کند که این موضوع در حافظه‌ تاریخی مردم این منطقه برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی این مساله را مهم‌ترین دلیل رکوردشکنی آمار بازدید از این ویدئوی خبری در زمانی چنین کوتاه دانست و افزود: موضوع حائز اهمیت این است که ۷ کشور از ۱۰ کشور اول بازدیدکننده از این ویدئو، از کشورهای منطقه خاورمیانه هستند.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ مانع فرود هواپیمای ایرانی ایرباس ۳۱۰، حامل ۱۰ تن دارو و ۱۳ پزشک به فرودگاه صنعا، پایتخت یمن، شدند.

همزمان با اقدام به فرود این هواپیما، جنگنده‌های سعودی برج مراقبت و باند اصلی فرودگاه را به شدت بمباران کردند و مانع از فرود هواپیمای کمک رسان هلال احمر ایران شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.