شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با سینماپرس؛

مونا فرجاد: در صدد بازگشت به عرصه تئاتر هستم

مونا فرجاد در  مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت

سینماپرس: مونا فرجاد بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران که این روزها فیلم سینمایی «متل قو» به کارگردانی مسعود نوابی را روی پرده سینماها دارد و همچنین سریال «خاتون» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم از وی در حال پخش است گفت: درصدد هستم که در صورت مهیا شدن شرایط مانند سال گذشته باز هم بر صحنه تئاتر حضور داشته باشم و بتوانم از طریق این هنر ارزشمند فعالیت بازیگری ام را ادامه دهم.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «متل قو» فیلمی اجتماعی است که با توجه و نگاهی ویژه به جوانان امروز جامعه ساخته شده و از این رو می تواند با استقبال بسیاری خوبی از سوی مخاطبان آثار سینمای اجتماعی و به ویژه قشر جوان روبرو شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «ساختمان پزشکان» سپس با تأکید بر اینکه در فیلم «متل قو» نقشی کلیدی و محوری را دارد اظهار داشت: نقش من در این فیلم تقریباً کوتاه اما بسیار تأثیرگذار و به نوعی پیش برنده داستان فیلم است اما کوتاهی آن باعث شد که در وهله اول پیشنهاد بازی در این فیلم را نپذیرم اما به دلیل اصرار زیاد آقای نوابی که پیش از این همه سابقه همکاری با ایشان را داشتم قبول کردم که در این فیلم ایفای نقش کنم که خوشبختانه به واسطه تعامل خوبی که میان تمامی اعضای گروه وجود داشت هم اینک از بازی در این فیلم به شدت احساس رضایت می کنم.

وی  با اشاره به اینکه در «متل قو» در کنار بازیگرانی همچون: دانیال عبادی، تینا آخوندتبار، مجید حاجی‌زاده، سولماز حصاری و... ایفای نقش کرده است گفت: ما در جلسات دورخوانی و تمرین که پیش از بازی در این فیلم داشتیم با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار کردیم و به ویژه میان من و آقای عبادی که نقش همسر مرا در این فیلم بازی می کردند ارتباط بسیار خوبی برقرار شد که نهایتاً این ارتباط منجر به یکدست شدن تیم بازیگری شد و ما توانستیم نظر کارگردان اثر را تأمین کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: متأسفانه فیلمنامه های پیشنهادی در سینما و تلویزیون به شدت ضعیف هستند و من بازی در فیلم سینمایی «متل قو» را تنها به دلیل جذابیت نقش پذیرفتم. 

فرجاد در ادامه این گفتگو در مورد حضورش در سریال تلویزیونی «خاتون» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم اظهار داشت: من همیشه آرزو داشتم که بتوانم در یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی در کنار مارال و در نقش خواهرش بازی کنم که خوشبختانه این اتفاق در سریال «خاتون» افتاد و من خوشحالم که در این سریال نقش خواهر دوقلوی خواهرم را بازی می کنم!

بازیگر سریال تلویزیونی «پایتخت» ادامه داد: روزی که با من تماس گرفتند و پیشنهاد بازی در این سریال را دادند بسیار ذوق زده شدم اما بعد از آنکه متوجه شدم این سریال قرار است در اصفهان ساخته شود و برای من زندگی در شهری به غیر از تهران بسیار سخت و طاقت فرسا بود تصمیم گرفتم که این کار را انجام ندهم اما وسوسه بودن در کنار خواهرم (مارال) باعث شد که بازی در این سریال را بپذیرم و ۵ ماه به صورت مستمر در اصفهان زندگی کنم.

این بازیگر با تأکید بر اینکه «خاتون» سریالی طنزمحور است که پیام های اخلاقی و اجتماعی زیادی را درون خود نهفته دارد، خاطرنشان کرد: شاید به همین دلیل است که تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان از این سریال صورت گرفته است و تا جایی که من دیده ام مخاطبان زیادی با این سریال همذات پنداری کرده اند.

وی افزود: من در این سریال همراه با خواهرم نقش دخترهایی را داریم که به دلیل رفتار غلط نزدیک ترین عضو خانواده مان درگیر مشکلات متعدد و پیچیده ای می شویم.

فرجاد در خاتمه این گفتگو ضمن ابراز گلایه از وضعیت فعلی فیلمنامه های سینمایی و تلویزیونی گفت: در سال جدید پیشنهاد بازی در ۲ تله فیلم را به دلیل فیلمنامه های بسیار سردستی رد کرده ام. من نمی دانم که دلیل نزول فیلمنامه ها در چیست و چرا اغلب فیلمنامه نویسان با تقلید از یکدیگر آثاری کپی برداری شده را می نویسند که نه می تواند جذابیتی برای مخاطبان در پی داشته باشد و نه حتی بازیگران و عوامل یک اثر را راغب به حضور در آن می کند. از همین رو من درصدد هستم که در صورت مهیا شدن شرایط مانند سال گذشته باز هم بر صحنه تئاتر حضور داشته باشم و بتوانم از طریق این هنر ارزشمند فعالیت بازیگری ام را ادامه دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.