یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

محمد جعفر باقری نیا به سینماپرس خبر داد

اتمام مستند «پیرهریش» با محوریت سنت های زرتشتیان/ «فلفل نبین چه ریزه» را در کویر یزد خواهم ساخت

محمدجعفر باقری‌نیا

سینماپرس: محمد جعفر باقری نیا کارگردان سینما صبح امروز از اتمام ساخت مستند «پیر هریش» خبر داد و در مورد سایر فعالیتهایش گفت: در صورت جذب حامی «فلفل نبین چه ریزه» را به عنوان دومین اثر بلند سینمایی ام در کویر یزد خواهم ساخت.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: اوایل فروردین ماه بود که مستندی درباره زرتشیان با نام «پیر هریش» را ساختم.

کارگردان فیلم سینمایی «چهار باندی» در ادامه افزود: این مستند در واقع آئین های روستای شریف آباد (اردکان یزد) را نشان می دهد که زرتشتیان آن منطقه از ۲۵ فروردین ماه طبق رسوم دیرینه خود ۱۸ کیلومتر پیاده روی می کنند و در منطقه ای به نام «هریش» به جمع آوری هیزم مشغول می شوند.

وی در ادامه افزود: آنها سپس به منطقه آتشکده منطقه شریف آباد باز می گردند، آتش بپا می کنند و  یاد مردگان خود را در دلهایشان زنده می کنند.

باقری نیا در ادامه بیان داشت: خانم های شریف آباد از ماحصل آتش برای گرمای خانه هایشان استفاده کرده و بعد از آن کمی آجیل و تنقلات جمع می کنند و برای خانواده ها می آورند تا به بازماندگان تسلیت بگویند که این کار پنج روز متوالی ادامه دارد.

وی گفت: این مستند را خودم تهیه، کارگردانی و تدوین کرده ام که ساخت آن سه سال به طول انجامید و قرار است به زودی برای پخش در شبکه نمایش خانگی اقدام کنم.

کارگردان مستند «بی خوابی» در بخش دیگری از این گفتگو به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و افزود: پروژه بعدی ما «فلفل نبین چه ریزه» نام دارد که با سید محسن جاهد به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده وارد مذاکره شده ایم که اگر شرایط مالی و سرمایه گذاری جواب دهد، به زودی برای پروانه ساخت آن اقدام خواهیم کرد و در گرماگرم شهر یزد آن را کلید خواهیم زد.

وی در پایان این  گفتگو یادآور شد: در نوشتن سناریو این فیلم سینمایی شخصیت اول  فیلم را بر اساس محسن طنابنده نوشته ام و امیدواریم ایشان شخصیت اول دومین ساخته بلند سینمایی ام را ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.