چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

در گفتگو با سینماپرس اعلام شد

اتمام تصویربرداری «همسفر خورشید» در هند/ سریال «شاه حاتمی» در دهه کرامت از تلویزیون پخش خواهد شد

علی شاه حاتمی*

سینماپرس: علی شاه حاتمی کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون صبح امروز از اتمام مراحل تصویربرداری سریال «همسفر خورشید» خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: دو روز است که تصویربرداری این سریال در شهر بمبئی هند به پایان رسیده و قرار است از اوایل هفته آینده مراحل فنی این فیلم سینمایی آغاز شود، لذا طی برگزاری جلسه ای تدوینگر، صدابردار و سازنده موسیقی این سریال مشخص می شوند.  

این کارگردان سینما در ادامه در مورد زمان پخش این سریال توضیح داد: در ابتدا قرار بود این سریال از شبکه قرآن پخش شود اما در حال حاضر قرار بر این است  تا سریال «همسفر خورشید»  همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (ع) از شبکه یک سیما در ۱۳ قسمت پخش شود.

شاه حاتمی در مورد لوکیشن های این سریال توضیح داد: تصویربرداری این سریال از ۲۰ تیر ماه سال گذشته تاکنون در شهرهای یزد، مشهد و خرمشهر و به مدت ۴۵ روز در شهر بمبئی انجام شد.

کارگردان سریال «خوش رکاب» در ادامه به داستان این سریال اشاره کرد و افزود: «همسفر خورشید» داستان پسر بچه ای هندی است که از شهر بمبئی به صورت قاچاقی و به قصد زیارت مرقد مطهر آقا امام رضا (ع) وارد ایران می شود و سریال در مورد ماجراهایی است که برای وی در طول این سفر اتفاق می افتد.

وی به ویژگی های این سریال اشاره کرد و افزود: این سریال از مضمونی متفاوت و روایتی شاعرانه برخوردار است و اثری متفاوت در کارنامه کاری ام محسوب می شود.

علی شاه حاتمی در پایان این گفتگو توضیح داد: بخش هایی از سریال که در شهر هند تصویربرداری شد تماماً با زبان هندی فیلمبرداری شده و قرار است برای پخش در ایران دوبله یا زیرنویس شود.

یوسف مرادیان، محمد کاسبی، سهند جاهدی و جانوسینک در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

برپایه این گزارش، علی شاه ‌حاتمی پیش از این در کارنامه خود ساخت سریال های «خوش رکاب»، «خوش غیرت»، «o مثبت» و فیلم های سینمایی «پرواز مرغابی ها»، «تعقیب سایه ها»، «کولی»، «ترکش های صلح»، «دوستان»، «پرنده آهنی» و... را داشته است. وی خود تهیه کنندگی «همسفر خورشید» را برعهده گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.