دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

استنباطی از سخنان سخنگوی وزارت ارشاد

عضویت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در شورای بازبینی فیلم؛ دلیلی بر مشروعیت اکران فیلم‌های قبح شکن؟!

حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی مراسم روز هنر انقلاب اسلامی

سینماپرس: همزمان با واکنش های منفی به اجازه اکران فیلم قبح شکن «خانه دختر» در محافل و رسانه های سینمایی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مجوز وزارت ارشاد برای تمام نهادهای فرهنگی مشروعیت دارد، تلویحأ حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در شورای بازبینی فیلم را دلیلی بر تأیید تصمیمات این شورا دانست در حالیکه «خاموشی» در این شورا تنها از یک رأی برخوردار است و نه بیشتر!

به گزارش سینماپرس، حسین نوش‌آبادی  در حالی از تصمیمات مدیران حوزه هنری برای عدم اکران برخی فیلم‌ها در سینماهای متعلق به آن انتقاد کرد که فیلم خانه دختر از جمله آثاری است که علاوه بر غیرت زدایی و قبح شکنی میان افراد جامعه دینی و اسلامی ایران حاوی برخی صحنه هایی بود که وزارت ارشاد برای اکران عمومی مجبور به اصلاح و حذف آنان گردید.

وی در عین حال طی گفتگویی با «خانه ملت» گفت: در شرایط کنونی که محدودیتی در عرضه فیلم ها و اکران آن در سطح جامعه وجود دارد، تا جایی که حتی برخی نهادهای فرهنگی به وزارت ارشاد برای اکران فیلم ها کمک می‌کنند، اگر سایر نهادها همچون حوزه هنری با وزارت ارشاد همراه و همسو نباشند، اکران بسیاری از فیلم ها به مشکل برمی‌خورد و با این کار، مردم از امکان دسترسی به تماشای فیلم محروم خواهند شد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد هنری پرسابقه که سالیان متمادی فعالیت کرده، نباید خودش را در عرض و معارض وزارت ارشاد ببیند.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار وزارت ارشاد این است که حوزه هنری خودش را بیشتر در کنار فرهنگ ببیند تا وزارت ارشاد هم بتواند از طریق اماکن و سالنهای سینمایی متعلق به حوزه، شرایطی را فراهم کند که آثار تولیدی سازندگان فیلم‌ها به اکران عمومی برسد.

نوش‌آبادی تصریح کرد: اگر وزارت ارشاد مجوز اکران فیلمی را صادر می‌کند، مشروعیت آن فقط برای خودش نیست؛ برای تمام نهادهای فرهنگی است و این تصمیم در هر نهاد و موسسه و بخش هنری کشور قابلیت عرضه دارد.

وی با اشاره به عضویت رییس سازمان تبلیغات اسلامی در شورای بازبینی فیلم به حکم وزیر ارشاد توضیح داد: عضویت دادن حوزه هنری در شورای بازبینی فیلم، نشانه همکاری و نزدیکی وزارت ارشاد با آنهاست و لذا وزارتخانه گام اول را در راستای همکاری با آنها برداشته است.

نوش‌آبادی ادامه داد: با توجه به این عضویت، پسندیده است که تمام نقدها در همان شورا صورت بگیرد و حوزه هنری از اظهار نظر برای اکران پرهیز و مطالب خود را در جلسات مشترک مطرح کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.