شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

در مصاحبه سینماپرس با سیفی مطرح شد

انتقاد یک فیلمساز از جابجایی مدیران سینمایی و تبعات آن/ بنیاد فارابی پاسخ روشنی به ما نمی‌دهد

حجت الله سیفی*

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان سینما با انتقاد از جابجایی برخی مدیران تصریح کرد در مورد ساخت بچه های جسور ۲ بنیاد فارابی پاسخ روشنی به من نمی دهد.

وی به خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از ساخت قسمت دوم این فیلم سینمایی  توضیح داد و گفت: «بچه های جسور ۲» را قرار بود از فروردین ماه سال گذشته بسازیم که در این راستا جلسات متعددی را با بنیاد سینمایی فارابی برای مشارکت برگزار کردیم که در نهایت  بودجه ای هم تصویب شد و تا پیش از رفتن محمد رضا جعفری جلوه از فارابی همه چیز روال عادی و منطقی خود را طی می کرد اما پس از  جابجایی ایشان دیگر هیچ خبری نسیت و ما کماکان منتظر هستیم تا پاسخ دریافت کنیم.

این کارگردان سینما در ادامه ضمن ابراز گلایه از شرایط فعلی بیان داشت: مسئولان من را در یک عزلت و تنهایی رها کردند و کسی پاسخگو نیست، در صورتی که ما برای ساخت این فیلم کاملاً جدی بودیم و حتی گروه جلوه های ویژه ما هم کارهای خود را در شمال کشور  آغاز کرده بود، اما وقتی مراجعه کردیم همه چیز نامشخص است و می گویند که در حال بررسی است؛ در واقع تکلیف مسئولان ما با سینمای کودک و نوجوان به هیچ وجه مشخص نیست و تنها چند ماه مانده به آغاز جشنواره کودک؛ سراغ برخی از فیلمسازان این حوزه را می‌گیرند.

کارگردان «عروس کاغذی» در ادامه افزود: طبیعی است که وقتی فیلمسازی یک سال پیگیری و تلاش می‌کند تا نتیجه تولید یک اثر مشخص شود و به یکباره با جابجایی ناگهانی، مدیری جای خود را به مدیر دیگری می دهد و همه چیز از پایه و بنیان تغییر می کند، فیلمساز انرژی خود را از دست خواهد داد و این نشان می دهد که طرح و برنامه ثابتی وجود ندارد و برخی جابجایی های مدیران  وکوچک سازی ها نیز غیر کارشناسانه است.

وی همچنین در بخشی از این گفتگو گفت: فیلم سینمایی «بچه های جسور ۱» که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است ابتدا قرار بود در گروه کودک و نوجوان که سرپرستی آن بر عهده فرزاد اژدری بود به نمایش درآید اما به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده و طی مذاکره ای که با آقایان «فرجی» و «ایل بیگی» انجام شده،  قرار است این فیلم در اکران دوم عید فطر توسط شرکت پخش «ناهید فیلم» به مدیریت خودم  به اکران عمومی درآید.  

برپایه این گزارش در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: دانيال و خواهرش در يک جستجوی ذهنی وارد يک شهر قديمی زيرزمينی می شوند که آدم هايش بوسيله افسونگری طلسم شده اند، آنها به شکل حيوان و مردان کوتوله تبديل شده اند و... 

مسیح سیفی، یعقوب نفهان، جعفر نوری، زهرا عباس زرگری، رضا ایرانمنش، لیلا بوشهری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل فیلم می توان به : طراح صحنه و لباس: شهناز ارسالی، موسیقی متن: سید محمد میرزمانی و جمعی از هنرمندان کوتاه قامت اشاره کرد.

 

۹ فیلم سینمایی در کارنامه فیلمسازی سینمایی حجت الله سیفی به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به فیلم‌های «سهم من از زندگی»، «بوسه‌های مادر»، «به خاطر خواهرم»، «محکومین بهشت»، «عروس کاغذی»، «ماه عسل»، «خانه‌ای مثل شهر» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.