شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

در گفتگو با خبرنگار سینماپرس

موتمن: فیلمساز باید برای عامه مردم فیلم بسازد/ امسال احتمالأ با دو فیلم در جشنواره فجر حضور خواهم داشت

فرزاد موتمن

سینماپرس: فرزاد موتمن کارگردان سرشناس سینما معتقد است که یک فیلمساز باید برای عامه مردم فیلم بسازد و بتواند طیف های مختلف مردمی را به سوی فیلم خود جلب نماید.

کارگردان فیلم سینمایی «باج خور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص فعالیتهای اخیر خود اظهار داشت: مدتی قبل نگارش و بازنویسی نهایی فیلمنامه «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» که متن اولیه اش را امیر عربی نوشته بود به پایان رساندم و بلافاصله آن را برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارسال کردیم اما متأسفانه از آنجا که از قبل از عید نوروز تاکنون جلسات شورای پروانه ساخت تشکیل نشده است تکلیف تولید این فیلم نامشخص مانده و ما آمادگی آن را داریم که در صورت دریافت پروانه ساخت ظرف ۲ ماه آینده فیلم را کلید بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه فیلمنامه «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» از پتانسیل و کشش های لازم برای جذب مخاطبان عام و خاص برخوردار است اظهار داشت: فیلمنامه امیر عربی یک درام پلیسی - اجتماعی است که تاکنون مشابه آن در سینمای ایران وجود نداشته و آنقدر قصه جذاب و پر کششی دارد که می تواند خیل عظیمی از مخاطبان را به سوی خود جذب نماید.

موتمن خاطرنشان کرد: البته وجهه اجتماعی فیلمنامه «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» بسیار پر رنگ تر از وجهه پلیسی آن است اما محوریت داستان در این فیلم یک مامور تجسس اداره آگاهی است که داستان فیلم را به جلو رانده و لحن پلیسی به فیلم می دهد.

این کارگردان افزود: ژانر پلیسی جزو ژانرهایی هست که همواره آن را دنبال می کنم و امیدوارم برای علاقمندان این ژانر در کشورمان آثار خوبی تولید شود.

کارگردان فیلم سینمایی «جعبه موسیقی» ضمن اشاره به اینکه تاکنون فیلمی در ژانر پلیسی نساخته ام و خیلی مایلم خودم را در این ژانر محک بزنم گفت:  من از آن دسته فیلمسازانی هستم که با ساخت هر فیلم دست به تجربه جدیدی در سینما می زنم و مایل نیستم خودم را محدود به برخی ژانرها و سبک ها کنم و شاید به همین دلیل است که برخی از فیلم های من مانند «شب های روشن» و یا «خداحافظی طولانی» با استقبال بهتری از سوی منتقدان سینمای ایران روبرو شده است.

وی افزود: با اینکه «شب های روشن» در زمان ساخت با توجه بخش گسترده ای از مخاطبان خاص سینمای ایران روبرو شد اما من آن فیلم را هیچ گاه به عنوان متر و معیاری برای ساخت  فیلم های بعدی ام قرار ندادم 

این کارگردان سینمای ایران با تأکید بر اینکه «شب های روشن» در سینمای ما به تعبیر رایج در بین علاقمندان سینما بدل به یک فیلم «کالت» و جذاب شده و به همین دلیل برخی افراد آن فیلم را بهترین کار من میدانند اظهار داشت: من معتقدم که فیلم های بهتری از این فیلم داشته ام. از جمله آن ها «صداها» است که خودم آن را بسیار بیشتر از «شب های روشن» دوست دارم اما به دلایل مختلفی روی این فیلم تاکنون بحث های کمتری صورت گرفته است. همچنین فیلم «سایه روشن» نیز که اکران نشده جزو آثاری است که خودم به شدت آن را می پسندم.

کارگردان فیلم سینمایی «پوپک و مش ماشاالله» با اعلام خبر اکران «سایه روشن» در فصل تابستان گفت: ساعتی قبل پیگیر وضعیت اکران این فیلم بودم که خوشبختانه آقای سید جمال ساداتیان به من خبر دادند که اکران «سایه روشن» در گروه هنر و تجربه برای مرداد ماه سال جاری قطعی شده است که من امیدوارم مردم و مخاطبان از این فیلم لذت کافی را ببرند.

موتمن سپس در مورد وضعیت اکران فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» که در جشنواره فیلم فجر با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شد گفت: پخش این فیلم به هدایت فیلم سپرده شده که قطعاً آن ها در زمان مناسب این فیلم را اکران خواهند کرد.

وی سپس افزود: خوشبختانه این فیلم نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر هیچ گونه اصلاحی نداشته و با وجود موفقیت در بخش سینمای ایران جشنواره سی و سوم فیلم فجر در بخش سینمای سعادت بخش بین الملل این جشنواره هم حضور دارد و می تواند با فیلم های خارجی به رقابت بپردازد.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو گفت: همچنین این روزها فیلمنامه «سراسر شب» را در دست نگارش دارم که بعد از ساخت «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» آن را جلوی دوربین خواهم برد و احتمالاً امسال با ۲ فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.