یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

علی محمد قاسمی و مستندی آسیب شناسانه

«قهرمانان المپیک»، روایتگر مدال آورانی که دستفروشی می‌کنند!

علی محمد قاسمی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: علی محمد قاسمی کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مجموعه ای مستند با عنوان موقت «قهرمانان المپیک» را در سمت تهیه کننده در دست دارم. این فیلم روایتگر مدال آورانی است که دستفروشی می کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مستند به کارگردانی اعظم نجفیان در ۵ قسمت ۲۰ دقیقه ای به سفارش شبکه مستند ساخته می شود که در آن به بررسی زندگی مدال آورانی ورزشی پرداخته خواهد شد که در حال حاضر برای امرار معاش مجبور به اشتغال در شغل های کاذب مثل دستفروشی روی آورده اند. تصویربرداری «قهرمانان المپیک» به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تدوین است.

وی در ادامه این بحث افزود: در این مجموعه نگاهی آسیب شناسانه به این مسأله داریم و دلایل رخ دادن این مشکلات را با بررسی عملکرد مدیران و ... بررسی می کنیم. این اتفاق تأسف آور برای من یک مسأله ناراحت کننده بود که برخی از مدال آوران نامی کشورمان در اوج جوانی با انرژی بسیاری که برای ادامه ورزش دارند به دلیل مشکلات مالی مجبور به کنار گذاشتن آن می شوند. بررسی شرایط زندگی و مجموعه عوامل رشد و همچنین افول این مدال آوران می تواند برای هر مخاطبی تأسف بار و علاوه بر آن جذاب باشد.

این کارگردان اظهار داشت: در این مجموعه برای بررسی زندگی این ورزشکارها در استان های مختلفی از جمله استان های قزوین، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه تصویربرداری داشته ایم. ضمن اینکه علاوه بر تهیه کنندگی، تصویربرداری این مجموعه را نیز برعهده داشتم و اعظم نجفیان نیز علاوه بر کارگردانی، تدوین «قهرمانان المپیک» را نیز برعهده دارد.

قاسمی با اشاره به پخش این مجموعه در شبکه مستند افزود: علاوه بر شبکه مستند این مجموعه در چند شبکه دیگر نیز پخش خواهد شد که هنوز دیگر شبکه های پخش کننده آن مشخص نیستند. امیدوارم این مستند با نگاه آسیب شناسانه اش در مسأله ای که دنبال می کند بتواند تأثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.