شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷

طی مراسمی در فرهنگسرا انديشه

نخستين جشنواره فيلم کوتاه «سما» برگزيدگان خود را شناخت

اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سما

سينماپرس: برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه سما طی مراسمی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سينماپرس، نخستین جشنواره فیلم کوتاه سما با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی، عصر جمعه با معرفی برگزیدگان این جشنواره در بخش های فیلم نامه ، ملی داستانی و پویانمایی ، ملی مستند ، نسل نو داستانی و مستند طی مراسمی در فرهنگسراي انديشه به کار خود پایان داد.

جوایز بخش فیلمنامه به ترتیب رتبه نخست به فیلم نامه «هدیه» به نویسندگی اکبر و اصغر روح، رتبه دوم به فیلم نامه «همراه شادی هایمان باشید» از رقیه توکلی و رتبه سوم به فیلم نامه «جاده های برفی و قاصدک» از سید مرتضی سبزه قبا تعلق گرفت. ضمن اينكه هیات داوران فیلم های یاد شده را مستحق دریافت حمایت مالی برای تولید اثر دانست.

همچنین در این بخش فیلمنامه هاي «رد پا» از تیمور قادری، «چند ساعت بیشتر نمانده» از مهدی فرد قادری، «تک و جفت» از کانون فیلم بهمن و «فرشته خدایی» از امین کرد رستمی نیز مستحق دریافت حمایت مالی برای تولید اثر عنوان شدند.

در ادامه آیین اختتامیه این جشنواره در بخش پویا نمایی جايزه بهترین فیلم به «جا حکایتی ۱» و «جاحکایتی۲» از مریم دهقان پور، بهترین کارگردانی به فیلم «شهر من سردشت» به کارگردانی زیبا ارژنگ و «من همیجا راحتم» به مهرداد اخوان اهدا شد.

تندیس پرستوی زرین بهترین فیلمنامه پویانمایی نیز برای پویانمایی «افسانه شهر قالی» به حمیدرضا حافظی اهدا شد و همچنین دیپلم افتخار این بخش نیز به فیلم «جوجه ماشینی» از محبوبه محمدزکی اهدا شد.

در بخش جوایز ملی داستانی نیز عنوان بهترین فیلم به فیلم «خلوتگاه» به کارگردانی کریم فائقیان از حوزه هنری بوشهر، بهترین کارگردانی به فیلم «داد» از محمد ارژنگ و بهترین فیلم نامه به فيلم «آن دوره ها» از رضا جمالی تعلق گرفت.

بنا بر اين گزارش در این بخش تندیس پرستوی زرین نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما در بخش داستانی به فیلم کوتاه «عشق(ع)» به تهیه کنندگی نریمان خلیلی، بهترین کارگردانی به فیلم کوتاه «از طرف آنها» به کارگردانی سعید روستایی و بهترین فیلم نامه به فیلم کوتاه «کودکان ابری» به نویسندگی رضا فهیمی اهداء شد.

در ادامه آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سما جوایر بخش مستند- به فیلم «بی بی تولدت مبارک» از سید حامد نوبری از حوزه هنری به عنوان بهترین فیلم، «زندگی زیر پوست من» از بهروز نورانی پور به عنوان بهترین کارگردانی و تندیس پرستوی زرین به فیلم کوتاه «فرمانده خوب» به كارگرداني روح الله رفیعی و فیلم کوتاه «آک. آپ. آس» از محمد علی هاشم زهی تعلق گرفت.

همچنین در بخش جوایز نسل نو مستند، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به فیلم «سعید» از مهدیه جلالی و تندیس پرستوی زرین بهترین کارگردانی به فیلم کوتاه «روزی، عمو یدالله و همسرش» به کارگردانی مرتضی زنجانی اهدا شد.

بر اساس همین گزارش جوایز بخش نسل نو و دیپلم افتخار داستانی نیز به فیلم «عآقی» از یوسف کارگر به عنوان بهترین فیلم، «قنات شهر خاموش» از پدرام پور امیری و «کیف پول» از سامان پهلوان به عنوان بهترین کارگردانی اهدا شد.

و در پایان اهدای جوایز تندیس پرستوی زرین نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما در بخش داستانی نسل نو به فیلم کوتاه «قتات شهر خاموش» به تهیه کنندگی محمدرضا سنجری و سید احمد سیدی مطلق به عنوان بهترین فیلم و فیلم کوتاه «قاجار» به کارگردانی امیر امیریان کاظمی به عنوان بهترین کارگردانی تعلق گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.