شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

یلدا جبلی در مصاحبه با سینماپرس:

«داره صبح میشه» در اکران دوم عید فطر روی پرده می‌رود

یلدا جبلی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: یلدا جبلی کارگردان سینما گفت: خوشبختانه «داره صبح میشه» نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر هیچ تغییری نداشته و زمان نمایش این فیلم برای اکران دوم عید سعید فطر و در گروه هنر و تجربه قطعی شده است.

این کارگردان جوان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در ایام جشنواره فیلم فجر بازخورد مخاطبان بعد از تماشای این فیلم بسیار خوب بود و همین باعث شد تا من انگیزه ام برای تولید اثر بعدی چند برابر شود.

وی ادامه داد: ایده فیلم «داره صبح میشه» در ابتدای امر چهار قصه کوتاه بود که در من رشد کرد و به مرحله ای رسید که باید ساخته می شد اما نمی دانستم باید آن را به صورت کوتاه یا بلند بسازم تا این که با سمیه تاجیک که در نگارش این اثر سهم عمده ای داشت به این نتیجه رسیدیم که بهتر است سراغ قصه ای اپیزودیک برویم.

وی افزود: کل داستان فیلم در یک شب تا صبح می‌گذرد و هر اپیزود فیلم روایتگر یک داستان اجتماعی مستقل است و حضور یک شخصیت ثابت این چهار اپیزود را به هم مربوط کرده است که البته در نهایت همه شخصیت ها و داستان ها به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند.

جبلی با تأکید بر اینکه این فیلم از عناصر لازم برای جذب مخاطبان عام نیز بهره جسته است اظهار داشت: حضور بازیگران مطرح سینمای ایران از جمله رویا نونهالی، رعنا آزادی ور، مهدی احمدی، امیرحسین آرمان، بابک کریمی، فریبا جدیکار و... می تواند مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند. هرچند که من از حضور فیلمم در بخش «هنر و تجربه» راضی هستم اما اگر این فیلم در این بخش هم به نمایش در نمی آمد باز هم می توانست مخاطبان را به سوی خود بکشاند.

وی تأکید کرد: حال و هوای شاعرانه فیلم و همچنن دیالوگ محور بودن آن شاید در ظاهر به جلب مخاطبان عام کمکی نکند اما من مطمئن هستم که فیلم در اکران عمومی با اقبال مواجه می شود.

این کارگردان سینما در بخش پایانی این گفتگو افزود: این روزها در حال بررسی چند طرح برای تولید دومین اثر سینمایی ام هستم که با حال و هوای فیلم قبلی ام هیچ شباهتی ندارد. چرا که مایل هستم خود را در تمامی گونه های سینمای مورد سنجش قرار دهم.

وی ادامه داد: در صورت رسیدن به یک طرح اصلی فیلم دومم تا تابستان سال جاری کلید خواهد خورد و اگر شرایط مهیا شود آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده خواهم کرد.

گفتنی است؛ يلدا جبلی فيلم «بشارت به يک شهروند هزاره سوم» و چند مجموعه تلویزیونی را تدوين کرده است و همچنین کارگردانی تله فيلم های «یک فنجان چای گرم» و «این جاده دو طرفه است» را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.