جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

مجموعه ای مستند به سفارش آموزش و پرورش

«حسن بهرام زاده» و ساخت مستندهایی که با کتابهای درسی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد

کتاب های درسی مدارس

سینماپرس: حسن بهرام زاده کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مجموعه مستندی را به تازگی به پایان رسانده ام که به سفارش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش ساخته شده است. این مستندها برای طرح جدید وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده اند.

بهرام زاده در ادامه افزود: این مجموعه ۷ قسمت است که از سال تحصیلی آینده قرار است همراه با کتابهای درسی در لوح های فشرده در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد. این مجموعه توسط کارگردان های بسیاری ساخته می شوند که من مجموعه مربوط به کتاب «هدیه های آسمانی» دو ابتدایی را ساخته ام.

وی اظهار داشت: همچنین مجموعه دیگری راجع به صنایع چوب برای بخش فنی و حرفه ای ساخته ام که در ۶ قسمت ساخته شده است و نیز مجموعه دیگری تولید کرده ام که درباره کارگاه متالوژی و مدلسازی برای آموزش در بخش فنی و حرفه در ۴ قسمت است

این کارگردان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش سالها در پی این برنامه است که از کتاب به عنوان تنها محور آموزشی استفاده نکند و برای آموزش و پرورش دانش آموزان از ابزارهای دیگری نیز استفاده کند. این ایده مربوط به سال ۱۳۹۱ می شود که به مرور در این سالها تکمیل شد و در سال تحصیلی آینده این پروژه عمل می شود.

بهرام زاده در ادامه اظهار داشت: تا امروز برای ۳۰ عنوان کتاب مستندهای مورد نظر ساخته شده اند اما اعتراضی که به این مسأله دارم این است که شرکت مربوطه ملاک بهتری برای صلاحیت کارگردانان انتخاب کند و از کارگردان های استفاده شود که عضو انجمن مستندسازان هستند و با مقوله فیلم های آموزشی آشنایی کامل دارند چرا ساخت فیلم توسط فیلمسازان غیر متخصص نتیجه خوبی نخواهد داشت و فیلم های بی کیفیتی برای این مهم ساخته می شوند.  

نظرات

  • ۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۱۰:۵۴
    0 0
    سلام من امروز قسمت آرزوها ، سي دي دوم ابتدايي رو ديدم متاسفم كه از حالا بي مسئوليتي پسرها و خودخواهيشون رو اينطور رواج ميديد. دختر بايد بشه مادر كوچك خانواده و برادر خودخواه و بي مسئوليتش بشينه كارتون نگاه كنه و دخترك دم نزنه. متاسفم بابت اين قسمت واقعن متاسفم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.