دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

طی نشستی در حوزه هنری مطرح شد

هاشمیان: استعدادیابی و کشف دانش آموزان هدف اصلی جشنواره فیلم کوتاه «مدرسه» است/ تمدید مهلت ارسال آثار

نشست خبری سومین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی«مدرسه»

سینماپرس: سید جواد هاشمیان در نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه مدرسه گفت: هدف اصلی این جشنواه استعدادیابی و کشف دانش آموزان علاقه مند به هنر است. ما سعی داشتیم دانش آموزان را به حضور در عرصه هنری ترغیب کنیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری سومین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه ظهر امروز با حضور اخوین (مدیر روابط عمومی) و سید جواد هاشمیان (دبیر خبری جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست هاشمیان اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه مدرسه اولین دوره اش در سال ۱۳۹۱ برگزار شد که در سطح مدارس سمپاد بود اما با مرور زمان تصمیم گرفتیم این جشنواره را در سطح کشور گسترش دهیم. در این دوره علاوه بر مدارس سمپاد که بخش اصلی جشنواره را در دست دارند سایر مدارس نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این جشنواره اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواه استعدادیابی و کشف دانش آموزان علاقه مند به هنر است. ما سعی داشتیم دانش آموزان را به حضور در عرصه هنری ترغیب کنیم و این جشنواره را در ۴ بخش فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه علمی، انیمیشن و مستند برگزار خواهیم کرد که بخش ویژه نیز در کنار آنها قرار دارد.

هاشمیان اظهار داشت: پیش از این جشنواره را با عنوان جشنواره فیلم سمپاد می شناختند که ما با توجه به حضور این جشنواره در سایر مدارس نام آن را به نام فعلی تغییر دادیم. ما سعی داریم آموزشهای نظری مان به شکل کاربردی در زندگی دانش آموزان اجرا شود.

دبیر خبری این جشنواره خاطرنشان کرد: تعداد جشنواره های فیلم کوتاه در کشور ما بسیار زیاد است و تفاوتی که این جشنواره با جشنواره های دیگر دارد این است که دانش آموزان خودشان فیلم را ساخته و در مسابقه شرکت می کنند. یکی دیگر از اهداف این جشنواره تولید محتوای آموزشی است.

وی افزود: ۲۵ کلیپ اموزشی در سایت جشنواره قرار دارد و همه دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از نکات مهم در برگزاری این جشنواره این است که دانش آموزان برای راه یافتن به این جشنواره نیازی به ارسال فیلم ها بر روی لوح فشرده ندارند و می توانند آن ها را در سایت آپارات در پنل جشنواره فیلم کوتاه مدرسه آپلود و ارسال کنند.

بنا بر این گزارش هاشمیان اظهار داشت: استعدادیابی و پرورش استعدادها از وظایف این جشنواره است به این معنی که ما برگزیده های جشنواره را پس از اتمام جشنواره دنبال می کنیم و کلاس های آموزشی بسیاری برای آنها در نظر گرفته ایم. در این راستا مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اولین حامی ما بوده است. ما سعی بر این داشتیم تا اینترنت ملی را ترویج کنیم.

در ادامه این نشست هاشمیان افزود: باشگاه فیلم سوره که مهمترین رسالتش را استعدادیابی می داند حامی جشنواره فیلم کوتاه مدرسه است. باشگاه فیلم سوره و موسسه سفیرفیلم با این هدف به کمک جشنواره می آیند که افراد مستعد در فیلمسازی را جذب کرده و پرورش دهند. موسسه فرهنگی هنری «هنر ما» آخرین حامی این جشنواره بوده که در واقع برگزار کننده این جشنواره نیز است.

هاشمیان در ادامه اعضای هیأت داوران را معرفی کرد و گفت: هیأت داوران بخش فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن برخی از اعضای باشگاه فیلم سوره و آقای هادی مقدم دوست و پرویز شیخ طادی هستند و در تلاش هستیم از حضور افراد دیگری در داوری استفاده کنیم. داوری بخش مستند بر عهده سفیر فیلم خواهد بود و بخش علمی نیز توسط دکتر عبدالعالی و گروهش داوری می شود. برای داوری در بخش ویژه از همه داوران استفاده خواهد شد. جایزه نفرات برگزیده علاوه بر تندیس حضور در کلاس های آموزشی است.

وی افزود: به دلیل درخواست های بسیاری که برای حضور در این جشنواره داشتیم مدت ارسال آثار را تا ۱۷ اردیبهشت تمدید کردیم و مراسم اختتامیه ۳۰ اردیبهشت در تالار اندیشه حوزه هنری انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.