سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

«مرتضی آتش زمزم» در گفتگو با سینماپرس:

«خاتون» سریالی اخلاق محور است/ برای نگارش فیلمنامه از داستان‌های کهن ایرانی و خارجی استفاده شده است

مرتضی اتش زمزم در نشست خبری

سینماپرس: مرتضی آتش زمزم کارگردان سریال تلویزیونی «خاتون» که به تازگی پخش آن از شبکه تهران آغاز شده است گفت: این سریال اخلاق محور است و ما سعی کردیم پیام های زیادی را در مورد، قضاوت زودهنگام، طمع و توبه به مخاطبان مان انتقال بدهیم.

کارگردان سریال تلویزیونی «سایه سلطان»در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما در «خاتون» سعی داریم این نکته را اثبات کنیم که هیچ انسانی در اصل و ذات خود بد آفریده نشده است و همه انسان ها حتی کسانی که خطاکار هستند می توانند در صورت توبه به درگاه الهی خود را اصلاح کنند و آدم های مفیدی برای جامعه و اطرافیان و خانواده شان باشند. سعی ما بر این بود که در نهایت این پیام را به مخاطبان مان بدهیم که احترام به بزرگترها بسیار واجب و لازم است و همه افراد جامعه باید آن را رعایت کنند.

این کارگردان ادامه داد: من معتقدم کسانی که در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می کنند می بایست فرهنگ درستی را به مخاطبان خود ارائه دهند. ما باید از مصائب و مشکلاتی که جامعه ما امروز به آن دچار شده است شناخت درستی داشته باشیم و در جهت آن گام برداریم که معضلات روزمره که سبک زندگی غربی، مدرن و بی اخلاق برای مردم ما به وجود آورده است به کلی از میان برداشته شود. از این رو در «خاتون» مخاطب با هیچ گونه لودگی و هجو روبرو نیست و در بستری طنز و به دور از شعارزدگی پیام های اخلاقی زیادی را دریافت می کند. در کل «خاتون» از یک طنز فاخر بهره برده است و به طنزهای هجوی که این روزها به شدت باب شده است ارتباطی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه فیلمنامه این سریال بر اساس چند کهن داستان ایرانی و خارجی به رشته تحریر درآمده است اظهار داشت: یکی از نقاط قوت داستان ما استفاده از الگوهای مهم ادبیاتی در سرزمین خود ما و کشورهای جهان است. به نحوی که ما برای نگارش فیلمنامه این سریال از «شاه لیر» تا «کلیله و دمنه» بهره جسته ایم چرا که این نوع ادبیات در میان مردم جای خود را باز کرده بودند و مردم به راحتی با داستان های آن ارتباط برقرار می کردند.

آتش زمزم افزود: من معتقدم این ترکیب می تواند برای مخاطبان این سریال جذاب باشد. به خصوص ظرف روزهای آینده که مخاطب به شکل جدی در داستان این سریال گره می خورد دیگر نمی تواند دل از ادامه تماشای آن بکند و قطعاً با این سریال همراهی خواهد کرد. ما هم اکنون در مرحله معرفی شخصیت های سریال قرار داریم و با گذر زمان شخصیت های زیاد دیگری به داستان این سریال اضافه خواهند شد که قطعاً تماشای اثر را برای مخاطبان دلچسب تر می کند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: «خاتون» سریالی طنزمحور است که برای ساخت آن سعی کرده ایم از یک فرم و ساختار کاملاً کلاسیک بهره ببریم و مانند آثار طنزی که متأسفانه این روزها به شدت در تلویزیون ما باب شده است نخواستیم از یک سری بازیگران و لوکیشن های کلیشه شده و تکراری استفاده کنیم. آنچه که برای تیم سازنده این سریال بسیار مهم است احترام به شعور مخاطبان مان است و از این رو سعی کردیم حرکت های عجیب و «موشن» که این روزها در سریال سازی کشورمان به شدت باب شده است را در اثرمان نداشته باشیم.

آتش زمزم ادامه داد: در «خاتون» ضمن استفاده از بازیگران بومی سعی کردیم از بازیگران نامدار طنز نیز بهره ببریم و خوشبختانه بازیگران بسیار خوبی از جمله مهران غفوریان، مریم امیر جلالی، شهرام قائدی، مجید یاسر، مارال فرجاد، حسن اکلیلی، مهدی باقر بیگی و... ما را در این سریال همراهی کردند.

کارگردان سریال تلویزیونی «بن بست» با تأکید بر اینکه شخصیت هایی که در این سریال حضور دارند آنقدر گسترده و متنوع هستند که مخاطبان خود را در میان آن ها پیدا می کنند اظهار داشت: من مطمئن هستم که این سریال همذات پنداری حداکثری مخاطبان را در پی خواهد داشت و مردم تصویری از خودشان را در یکی از شخصیت های این سریال پیدا خواهند کرد. چرا که سریال «خاتون» برگرفته از حقایقی است که امروزه در جامعه ما به کرات دیده می شود.

گفتنی است؛ «خاتون» داستان شخصیتی به همین نام است که دامادهایش او را تشویق می کنند تا خانه قدیمی اش را خراب کند و به جای آن ساختمانی سه طبقه بسازد تا دامادها هم صاحب خانه شوند. دامادها طبقه مربوط به خودشان را تمام می کنند ولی طبقه خاتون درمیان دعوای همیشگی باجناقها نیمه کاره می ماند. خاتون که قصد داشت آن هارا خانه دار کند، حالا خودش بی خانه می شود. برخوردها ودعواها سبب می شود که او بی خبر خانه دخترهارا ترک کند. غیبت خاتون همزمان می شود با آمدن پیرمردی به نام قلمکار که ادعا می کند برای ادای دین چند میلیلردی باید با خاتون ملاقات کند...

پخش سریال ۲۷قسمتی «خاتون» از شنبه ۱۵ فروردین آغاز شده است.

برخی از عوامل اصلی این سریال عبارتند از: نویسنده: مجید شاکرین، تهیه کنندگان: محسن آتش زمزم و مرتضی آتش زمزم، کارگردان: مرتضی آتش زمزم، مدیر برنامه ریزی ودستیار کارگردان: مهرداد یزدانی،
مدیرتولید: مجتبی آتش زمزم، جانشین تولید: ابوالفضل آتش زمزم، دستیار دوم کارگردان: سعید منتظری، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، صدابردار: مسعود اردلانی، طراح گریم: علی اکبر بهادری، طراح صحنه و لباس: امیرحسین مدرس، تدوین: کاووس آقایی، مجری طرح: بهرام زنده دل ثابت. این مجموعه تهیه شده در شبکه اصفهان با همکاری گروه فیلم و سریال شبکه ۵ سیما می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.