دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

مستند «سلام بر علی پسر موسی»؛ حکایت چوپانی که به زائران امام رضا(ع) خدمت می‌کند

مستند سلام بر علی پسر موسی

سینماپرس: امین قدمی کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مستندی با عنوان «سلام بر علی پسر موسی» را با موضوع زائران امام رضا (ع) در دست دارم که در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد.

 

وی افزود: این فیلم به تهیه کنندگی وحید چاوش است که به سفارش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده است. در این مستند ۳۵ دقیقه ای امیر ذبحیده به عنوان دستیار کارگردان و صدابردار و حبیب خزائی فر ساخت موسیقی آن را بر عهده دارد. ضمن اینکه نویسندگی و تدوین این اثر را علاوه بر کارگردانی بر عهده داشتم.

این کارگردان درباره موضوع و قصه این فیلم گفت: قصه این فیلم راجع به یک چوپان است که گله اش را به چوپانی دیگر سپرده و خود به زائران امام رضا (ع) خدمت می کند. این مستند در سه اپیزود روایت می شود که اپیزود اصلی آن مربوط به این چوپان است. دو اپیزود دیگر در فضایی خاص به موضوع زائران امام رضا (ع) می پردازد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساخت مجموعه ای مستند برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش را هم در دست دارم که راجع به کارکرد مجلات رشد بزرگسال است.

مستند سلام بر علی پسر موسی

وی افزود: تا امروز دو قسمت از ۵ قسمت این مجموعه آماده نمایش شده است. این مجموعه در ۵ قسمت ۷ دقیقه ای روایت می شود.

قدمی درباره مجلات رشد توضیحاتی داد و گفت: مجله رشد پرتیراژ ترین مجله است و از آنجا که سازمان آموزش و پرورش یکی از پرجمعیت ترین سازمان ها است در دورترین نقاط کشور نیز این مجله قابل دسترسی است و از این جهت می توان آن را بسیار پرنفوذ دانست.

این کارگردان اظهار داشت: مخاطبان این مستند معلمان سراسر کشور هستند چرا که این مجموعه کارکردی آموزشی برای معلمان دارد. مجله رشد یکی از تخصصی ترین مجلات است که در همه سنین مخاطبان خود را دارد که همه اقشار جامعه می توانند از نسخه های مختلف این مجله استفاده کنند. معلمان و دبیرها این مجلات را برای رشد آگاهی آموزشی خود مطالعه می کنند و ما این مسأله را در این مستند دنبال کرده ایم.

قدمی در ادامه این بحث اظهار داشت: مجتبی ذوقی به عنوان نویسنده، عادل معمارنیا به عنوان تصویربردار، عرفان نوایی در مقام تدوینگر و فاطمه آل عباس به عنوان گوینده متن در این مستند با ما همکاری کرده اند. ضمن اینکه علاوه بر کارگردانی این اثر تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده داشتم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.