جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

گفتگوی خبرنگار سینماپرس با یوسف کارگر

حضور همزمان «آغی» در جشنواره فیلم کوتاه «سماء» و جشنواره دانشجویی آمریکا

فیلم کوتاه «آغی»

سینماپرس: یوسف کارگر کارگردان فیلم کوتاه که امسال با یک اثر در جشنواره فیلم کوتاه سماء حضور دارد در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم کوتاه «آغی» به تازگی در جشنواره های گرینت سنتر و جشنواره دانشجویی آمریکا به عنوان نماینده ایران راه یافته است.

کارگر خاطرنشان کرد: «آغی» فیلمی ۲۹ دقیقه ای است و داستان پیرمردی را روایت می کند که سالها منتظر پیدا کردن گمشده اش است. این شخصیت ما به ازای خارجی دارد و از آنجا که ما درگیر ۸ سال دفاع مقدس بودیم چنین شخصیت هایی در بین مردم ما به وفور دیده می شود که عزیزی را در جنگ از دست داده و سالها منتظر بازگشت وی هستند.

این کارگردان در ادامه این بحث افزود: از نظر من «آغی» دارای قصه ای است که همه مردم جهان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این فیلم دارای یک مضمون جهان شمول است و فکر می کنم بتواند در اقصی نقاط دنیا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

کارگر درباره نام فیلم توضیح داد و گفت: «آغی» کلمه ای به زبان آذری است. از آنجا که در فیلم کاراکترها به زبان آذری صحبت می کنند نام این فیلم را نیز کلمه ای آذری به معنای مرثیه و سوگی که مختص یک نفر خاص باشد انتخاب کردیم.

وی با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره های مختلف اظهار داشت: پیش از این حضور «آغی» در جشنواره های مختلفی از جمله جشنواره «شرت فیلم کرنر کن» و جشنواره «زنگبار تانزانیا» قطعی شده است و امیدوارم در این جشنواره ها بتواند حضور موفقی داشته باشد.

کارگر در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد و گفت: پیمان عباس زاده به عنوان تصویربردار، مسعود دولت خانی به عنوان تدوینگر، آرش قاسمی در مقام صداگذار، سامان مجد وفایی اصلاح کننده رنگ و حسن سلمانی در سمت صدابردار با ما در ساخت این فیلم همکاری کردند. ضمن اینکه نویسندگی و کارگردانی «آغی» را به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان ارومیه برعهده داشتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.