سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

فیلمی کوتاه به کارگردانی«پرویز رستمی»

«مترسک ها هم می میرند»؛ روایتگر اتفاقی دردناک از شهادت یک عروس و داماد در یک روستای مرزی

فیلم کوتاه «مترسک ها هم می میرند»

سینماپرس: پرویز رستمی کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم کوتاه «مترسک ها هم می میرند» که امسال در جشنواره فیلم سماء حضور دارد، روایتگر اتفاقی ناگوار در یکی از روستاهای مرزی در زمان هشت سال دفاع مقدس است.

رستمی در ادامه این بحث افزود: قصه این فیلم برگرفته از یک داستان واقعی است و در آن به یک عروسی پرداخته ایم که بر اثر بمباران عروس و داماد جان خود را از دست داده و مراسم عروسی با این اتفاق تلخ به خاطره ای دردناک برای پدر و مادر عروس و داماد تبدیل می شود.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: پس از این بمباران پدر و مادر این زوج دچار مشکل روانی می شوند که نوعی وسواس خاص در آن به چشم می خورد. این پدر و مادر هر روز به محل حادثه می روند و با این وسواس که این اتفاق ممکن است بار دیگر برای عروس و دامادی دیگر رخ دهد نگرانی عجیبی در آنها دیده می شود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این فیلم ۱۵ دقیقه ای به سفارش انجمن سینمای جوان و کارگردانی من ساخته شده است.

فیلم کوتاه «مترسک ها هم می میرند»

رستمی درباره نام فیلم توضیح داد و گفت: پدر و مادر این داماد به نمایندگی از پسر و عروسشان دو مترسک ساخته اند که یادآور روز عروسی شان است به همین دلیل اسم این فیلم را «مترسک ها هم می میرند» انتخاب کرده ایم.

وی در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد و گفت: سرکیو مسگری به عنوان تصویربردار، ایرج نوروزی به عنوان صدابردار، نظیر میرزایی در مقام مدیرتولید، ساسان معیری عکاس، شهین عباسی به عنوان طراح صحنه و لباس، هادی احمدی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، لقمان سخنور در مقام تدوینگر و حسین قورچیان در مقام صداگذار با ما همکاری کرده اند. ضمن اینکه تهیه کنندگی این اثر را من و انجمن سینمای جوان به طور مشترک بر عهده داشتیم.

این کارگردان در پایان پیرامون هدف از ساخت این فیلم اظهار داشت: موضوع «مترسک ها هم می میرند» مقطعی خاص از تاریخ کشور ما است که علی رغم صلح طلب بودن ما، کشورمان درگیر جنگی می شود که در آن تعداد زیادی از مردم جنوب و غرب کشور قربانی می شوند و ما به عنوان فیلمساز باید در تلاش باشیم تا پیامدهای تلخ این اتفاق را به جهانیان منتقل کنیم. من به صراحت می توانم بگویم که این فیلم دارای مضمون و پیامی ملی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.