دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

بیژن نوباوه مطرح کرد:

لزوم حمایت از رسانه ملی برای مقابله با هجمه های ۱۴۰ شبکه رادیو و تلویزیون بیگانه

نوباوه**

سینماپرس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت برای تخصیص اعتبارات به لایحه خود نگاه می کند که هیچ افزایش بودجه ای برای صداوسیما نداشته لذا در این مورد از دولت گلایه مند هستیم.

به گزارش سینماپرس، بیژن نوباوه در گفتگویی با اشاره به هزینه های بالای سازمان صداوسیما گفت: با توجه به اینکه چندین شبکه جدید در صداوسیما افتتاح شده با افزایش نیروی انسانی رو به رو بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که ۸۰ درصد بودجه صرف هزینه های جاری می شود و هزینه های تولید بسیار پایین است اگر این روند ادامه پیدا کند امکان تولید فاخر نخواهیم داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیتی که مجلس باید به صداوسیما بدهد گفت: ما طی بررسی لایحه بودجه ۹۴ چند طرح آوردیم و حمایت از صداوسیما را مطرح کردیم که نیاز به راهکار دارد.

نوباوه ادامه داد: دولت برای تخصیص اعتبارات به لایحه خود نگاه می کند که هیچ افزایش بودجه ای برای صداوسیما نداشته لذا در این مورد از دولت گلایه مند هستیم البته برخی طرح ها در جریان بررسی لایحه بودجه به تصویب رسید اما به طور کلی حمایت های لازم از رسانه ملی صورت نگرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر می خواهیم صداوسیما مقابل هجمه های ۱۴۰ شبکه رادیو و تلویزیونی بیگانه بایستد باید به آن کمک کنیم چرا که با توجه به رشد و تورمی که داخل سازمان بوده و از آنجایی که معاونت سیما به عنوان مهم ترین معاونت این سازمان در امر تولید برنامه فعالیت می کند نیاز به حمایت دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وضعیت صداوسیما به همین منوال بماند مثل سال های گذشته مشکلات آن ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.