شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

«برمهانی» و بررسی اولین انتخابات تونس

کارگردان مستند «کریم»: «یکی تونس یکی نتونس» مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند

محسن برمهانی

سینماپرس: محسن برمهانی مستندساز سینما و تلویزیون در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مستندی جدید را در کشور تونس با عنوان «یکی تونس یک نتونس» ساخته ام که اواخر مرحله تدوین را سپری می کند و طی روزهای آینده آماده نمایش خواهد شد.

برمهانی در ادامه افزود: این مستند که تصویربرداری اش به طور کامل در کشور تونس انجام شده است درباره یکی از کاندیداهای انتخاباتی این کشور است که تلاش وی را برای موفقیت در انتخابات و نتیجه آن را نمایش داده ایم. ما در این مستند موضوع و سوژه را با هم دنبال کرده ایم و به صورت موازی داستان زندگی این شخص و موضوعی عاشقانه را در کنار مسائل انتخابات با هم روایت کرده ایم.

این کارگردان در ادامه توضیحاتی راجع به موضوع این مستند ارائه داد و گفت: این مستند به اولین انتخابات انجام شده در کشور تونس پس از انقلاب این کشور می پردازد که در آن شورایی برای مشخص شدن قانون اساسی کشور تعیین می شود. ما در این مستند نگاهی نیز به انقلاب و اوضاع این کشور داشته ایم.

وی افزود: شخصیت اصلی این مستند ۶۰ دقیقه ای فوزی عبدلی نام دارد. «یکی تونس یکی نتونس»  به سفارش سازمان هنری رسانه ای اوج ساخته شده است و قرار است که از شبکه افق پخش گردد.

این کارگردان در ادامه عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: مسلم رسولی موسیقی، ابوذر حیدری به عنوان تدوینگر، مینا خدیوی به عنوان نویسنده و مجید اکبرشاهی به عنوان مدیرتولید با ما همکاری کردند. ضمن اینکه تصویربرداری، کارگردانی و تهیه کنندگی این اثر را خودم بر عهده داشتم.

برمهانی پیش از این مستندی با عنوان «کریم» را با موضوع حرکت بیداری اسلامی در کشور تونس در طول سالهای اخیر ساخت که نمایش آن به رغم استقبال گسترده جوانان و هنرمندان این کشور، تلویحأ اعتراض ایوبی رئیس سازمان سینمایی در سفر به تونس را برانگیخت. وی معتقد بود با توجه به نگاه و رویکرد تند حاکم بر فیلم نمایش آن به صلاح نبود؛ حال اینکه برخی واکنش های صورت گرفته در آن زمان، ارتباطی به نمایش و محتوای این فیلم نداشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.