جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

روزهای پر کار یک تهیه کننده سیما و سینما

علی لدنی؛ از آمادگی برای ساخت دو اثر سینمایی با فیلم اولی‌ها تا پخش «ستاره شرق» در ایام فاطمیه از سیما

علی لدنی

سینماپرس: علی لدنی تهیه کننده سینما و تلویزیون از پخش فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به کارگردانی علی غفاری در ایام نوروز از شبکه شما خبر داد و گفت: قرار است اوایل سال آینده پس از کسب پروانه ساخت، تولید دو اثر سینمایی را با فیلم اولی ها آغاز کنم.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: مراحل فنی فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به کارگردانی علی غفاری مدتی بود که به اتمام رسیده بود و قرار بود در ایام شهادت امام رضا (ع) پخش شود که بنا به برخی اصلاحات انجام شده پخش این فیلم تلویزیونی به تعویق افتاد.  

لدنی در ادامه افزود: حال قرار است این فیلم تلویزیونی همزمان با فرا رسیدن دهه فاطمیه در ایام نوروز ۹۴ از شبکه شما پخش شود.

برپایه این گزارش، فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» درباره فضل ابن شاذان یکی از فقهای تاریخ اسلام و از یاران امام رضا (ع) است که از زمان آن بزرگوار تا دوران امام حسن عسگری (ع) می‌زیسته و با خلفای آن دوران درگیر بوده تا در نهایت از روی دشمنی به وی افترا می‌زنند.

برپایه این گزارش، محمود پاک نیت، زنده یاد انوشیروان ارجمند، کاوه خداشناس، افشین نخعی، غلامرضا واعضان منش، ماشاالله شاهمرادی زاده، سمیرا حسینی، آزاده ریاضی، نیکی قاسمی، تورج فرامرزیان و... در این فیلم  تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» در ادامه بیان داشت: در حال حاضر دو فیلمنامه آماده دارم که برای صدور پروانه ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

لدنی توضیح داد: قرار است هر دوی این آثار را فیلمسازان جوان و کار اولی بسازنند، یکی از آن ها فیلمی در ژانر دفاع مقدس  با نام «اتاق پرواز» است که قرار است علی تبریزی با مشاوره رهبر قنبری آن را در فضایی کاملاً متفاوت بسازد و دیگری یک اثر اجتماعی است که هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نکرده ام.

وی گفت: امیدوارم پس از کسب پروانه ساخت بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ بتوانم برای تولید هر دو فیلم برنامه ریزی داشته باشیم.

این تهیه کننده سینما در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: فیلم سینمایی «داره صبح میشه» به کارگردانی یلدا جبلی را آماده نمایش داریم که قرار است در سه ماهه اول سال آینده در گروه هنر و تجربه به اکران شود.

بنابراین گزارش، «داره صبح میشه» چهار داستان عاشقانه را در یک شب تا صبح روایت می کند و شخصیت های اصلی چهار  قصه با یکدیگر ارتباط دارند.

رویا نونهالی، مهدی احمدی، بابک کریمی، امیرحسین آرمان، رعنا آزادی‌ ور، الهه حصاری، ایرج شهزادی، ارنواز صفری، فریبا جدی کار و گیلدا حمیدی، ارشیا جم، مانی مزکی، زهرا صادقی و …. از بازیگران «داره صبح میشه» هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد آخرین اخبار از سریال «معمای شاه» توضیح داد: تصویربرداری این مجموعه تا پایان سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

لدنی در پایان این گفتگو توضیح داد:  تا کنون دو هزار و دویست دقیقه فیلم گرفتیم که احسان جعفری در حال اتمام مونتاژ آن است و قرار است پخش این سریال از اوایل پاییز از شبکه یک سیما آغاز شود.

پنج فیلم سینمایی در کارنامه تهیه کنندگی علی لدنی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «برف روی شیروانی داغ»، «پای پیاده»، «در مه بخوان» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.