چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

مدیران جدید خانه سینما و انتظارات سینماگران/۹

مهری شیرازی: نباید جریانی خاص نهاد صنفی خانه سینما را به نفع خود مصادره کند

مهری شیرازی*

سینماپرس: مهری شیرازی چهره پرداز باسابقه سینمای ایران گفت: خانه سینما یک نهاد صنفی برای تمامی اهالی سینمای ایران است و نباید جریانی خاص آن نهاد را به نفع خود مصادره کند.

این چهره پرداز با سابقه سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته با توجه به اینکه اعضای هیأت مدیره جدید خانه سینما همگی از بدنه سینما هستند من به آن ها خوش بین هستم و امیدوارم که تنها دغدغه شان رفع نیازها و مشکلات معیشتی اهالی سینما و هنرمندان باشد. سینمای ما امروز نیاز به یکدلی و اتحاد تمامی اهالی سینما دارد تا به کمک مدیران همه اهالی سینما بتوانند در راستای رشد و اعتلای هنر هفتم در کشورمان کوشا باشند.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «باغ فردوس ۵ بعدازظهر»  در ادامه گفت: مهمترین نکته ای که می توان با حضور هیأت مدیره جدید خانه سینما به آن امیدوار بود این است که با حضور آن ها برخی رانت خواری و مواردی که در دوران مدیران قبلی شائبه های زیادی را برای اهالی سینما به وجود آورده بود به طور کلی از میان برداشته شود و مدیران تنها برای اهالی سینما و رفع مشکلات معیشتی آن ها بکوشند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر وزیر کار و رفاه اجتماعی وعده های خوبی به اهالی سینمای ایران دادند که این وعده ها می تواند شور و شعف زیادی را در بین تمامی دست اندکاران سینمای ایران به ویژه افرادی که با مشکلات معیشتی، بیمه ای، بیکاری و... روبرو هستند ایجاد کند. از این رو مدیران جدید خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی فرهنگی می بایست تمامی توش و توان خود را به کار بگیرند تا وعده های وزیر کار عملی شود و ما در سال ۹۴ شاهد تحقق و اعطای بیمه بیکاری، بیمه تکمیلی و پایه و همچنین رفع نیازهای روزانه یکایک هنرمندان سینمای ایران باشیم.

شیرازی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه ورود مدیران خانه سینما به مسائل جناحی، هنرهفتم را به نابودی می کشاند اظهار داشت: من همیشه معتقدم که یک هنرمند وظیفه دارد تا معضلات و مشکلات مردم و جامعه ای که در آن زندگی می کند را ببیند و درد مردم را به بهترین شکل ممکن بیان کند و در صدد رفع مشکلات و موانعی که بر سر راه مردم در جامعه قرار دارد بکوشد اما ورود به چنین مسائلی دلیل بر آن نمی شود تا مدیران خانه سینما برای این نهاد صنفی فرهنگی یک فضای سیاسی ایجاد کنند و اهداف اصلی خود را فراموش کرده و به مسائلی ورود پیدا کنند که کمترین ارتباطی با آن ها ندارد.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» خاطرنشان کرد: هیأت مدیره خانه سینما هیچ گاه نباید کارکردهای صنفی خود را فراموش کند و اعضای هیأت مدیره نباید به خانه سینما مانند یک بنگاه و یا نهاد سیاسی نگاه کنند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.