دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

مدیران جدید خانه سینما و انتظارات سینماگران/۶

پرویز آبنار: دفاع از حقوق مادی و معنوی اهالی سینما موجب اعتماد آنان به متولیان جدید خانه سینما خواهد شد

پرویز آبنار در نشست خبری فیلم سینمایی«روز مبادا»

سینماپرس: پرویز آبنار صدابردار باسابقه سینمای ایران گفت: اعضای هیأت مدیره خانه سینما باید از مسائل حاشیه ای که کمترین ارتباطی با سینما ندارند دوری کنند و به جای آن دفاع از حقوق مادی و معنوی اعضا باید در رأس برنامه هایشان قرار گیرد تا اهالی سینمای ایران بتوانند آن ها را باور کرده و به آن ها اعتماد تکیه کنند.

صدابردار فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دفاع اعضای هیأت مدیره خانه سینما از حقوق معنوی اعضا در یک محیط فرهنگی و هنری باعث ارزش دادن به تمامی صنوف تابعه خانه سینما و یکایک اهالی سینمای ایران خواهد شد. از این رو معتقدم که کلیه اعضای هیأت مدیره می بایست درگیری های جناحی و ورود به مسائل حاشیه ای را در دوره جدید رها کرده و به جای آن ها نسبت به بها دادن به تمامی اعضای خانه سینما اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه عدم ارزش دادن مدیران خانه سینما به اهالی سینمای ایران طی سال های گذشته باعث شده تا تهیه کنندگان حقوق مادی و معنوی بسیاری از زحمتکشان سینمای ایران را نادیده بگیرند اظهار داشت: وقتی اعضای هیأت مدیره خانه سینما که خود جزو سینماگران ایران محسوب می شوند توجه چندانی به اعضای خود نشان ندهند نمی توان از تهیه کنندگان سینما که تنها می خواهند با حضور در سینما به سودهای سرشار و کلان دست پیدا کنند این انتظار را داشت که از اهالی سینمای ایران و حقوق آن ها دفاع کنند و از این رو است که طی سال های اخیر این تبدیل به یک جریان شده تا نیروهای ارزان و غیر متخصص به وفور وارد سینمای کشور شوند و روابط جای ضوابط را بگیرد!

آبنار ادامه داد: یکی از دلایل مهم افت کیفی تولیدات سینمایی ما طی سال های اخیر همین مسئله مهم است و از این رو اگر اعضای هیأت مدیره خانه سینما به فکر منافع مادی خود نیستند و می خواهند جایگاه و ارزش سینماگران ایران را حفظ کنند می بایست تدبیری بیندیشند تا از این پس هر شخصی نتواند به واسطه باندبازی وارد سینما شده و در فیلم های سینمایی به عنوان: صدابردار، فیلمبردار، تدوین گر، بازیگر، چهره پرداز و... حضور پیدا کند.

وی ادامه داد:اعضای هیأت مدیره خانه سینما باید قانونی را تنظیم و به تصویب برسانند که تهیه کنندگان و کارگردانانی که می خواهند در سینما اقدام به ساخت فیلم نمایند تنها ملزم به استفاده از دست اندکاران صنوف مختلف خانه سینما باشند و نتوانند نیروهای غیر متخصص را از بیرون وارد سینما کنند.

صدابردار فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» افزود: اعضای انجمن صدای سینمای ایران زمانی هم طراز با تدوین گران سینما دستمزد دریافت می کردند اما آنقدر شأن و منزلت آن ها به به دلیل ورود نیروهای غیر متخصص و ارزان قیمت توسط تهیه کنندگان سینما پایین آمد که امروزه دستمزدهای اعضای پیشکسوت این صنف به شدت محدود و نازل شده و متأسفانه در حد دانش و استعداد و توانایی های خود دستمزد دریافت نمی کنند.

این صدابردار پیشکسوت سینما در خاتمه گفت: از سوی دیگر امیدوارم که اعضای هیأت مدیره خانه سینما به مسئله بیمه اعضا توجه نشان داده و در جهت هرچه بهتر شدن وضعیت معیشتی دست اندرکاران سینمای کشور کوشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.