چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

گزارشی از سریال‌های تلویزیون در تعطیلات

آیا «کلاه قرمزی» همچنان رکورددار خواهد بود یا سریال «مهران مدیری»؟

سریال های فوق سری-کلاه قرمزی-کوچه های خواب-درحاشیه-سر به ره- آسمان من

سینماپرس: ناصر بهزادی/ نوروز امسال سریال های «فوق سری» به کارگردانی مهدی فخیم زاده در شبکه اول سیما، کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب در شبکه دوم سیما، «کوچه های خواب» به کارگردانی سید مجید موسویان و «مرکزی در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری در شبکه سوم سیما، «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی از شبکه پنجم سیما و «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج در شبکه افق، قرار است مخاطبان گسترده رسانه ملی را پای تلویزیون بنشانند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تلویزیون مهمترین و موثرترین عنصر انتقال پیام با مضمون روش و سبک زندگی در عصر حاضر به شمار می آید؛ در ادامه همین مسیر سریال سازی و مجموعه سازی برای مخاطبان این رسانه عظیم از سال ها قبل و به نوعی از بدو اختراع تلویزیون در کشورهای صاحب صنعت فیلمسازی به وجود آمد و طی دو دهه گذشته روند جدی تری به خود گرفت.

در کشور ما نیز مدیران صدا و سیما همواره نگاهی جدی به تولید این گونه آثار داشته اند و طی دو دهه گذشته ساخت سریال های مناسبتی برای ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و... به دلیل جایگاه ویژه ای که برای مخاطبان دارند روندی رو به رشد به خود گرفته که البته متأسفانه شتاب زدگی درتولید این گونه آثار گاه باعث شده کیفیت خوبی از آنها حاصل نشود.

اما با این حال، سریال های مناسبتی همیشه جایگاه ویژه ای نزد مخاطبان داشته و اغلب آن ها به محبوبیت زیادی نزد بینندگان رسانه ملی دست پیدا کرده اند. به عنوان مثال در سه سال گذشته سریال «پایتخت» با فضای شاد و ساختار قابل قبولش مخاطبان زیادی را جذب کرد و بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، پربیننده‌ترین سریال نوروزی بود که امسال جای خالی آن به چشم می‌خورد.

اما «کلاه قرمزی» که همیشه جزو پر طرفدارترین آثار تلویزیونی بوده است امسال برخلاف شایعات مبنی بر عدم تولید باز هم مهمان خانه های مردم می شود که به دلیل تقارن نوروز ۱۳۹۴ با ایام فاطمیه پخش آن از ۶ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۱ فروردین ادامه پیدا می کند. از سوی دیگر مهران مدیری نیز پس از سال ها دوری از رسانه ملی امسال با یک سریال جدید مهمان خانه های مردم خواهد شد تا مخاطبان سال نو را با رونق فراوانی از سوی رسانه ملی نظاره گر باشند.

 

«فوق سری»  / شبکه اول سیما

شبکه ۱ سیما امسال با سریال پلیسی «فوق سری» به کارگردانی مهدی فخیم زاده مهمان خانه های مردم می شود. این در حالی است که فخیم زاده برای اولین بار دست به تولید یک سریال مناسبتی زده است و باید منتظر ماند و دید که آیا این سریال می تواند در ایام نوروز جایگاه خود را میان مخاطبان پیدا کند یا خیر؟

این سریال که در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه ای تولید شده است هم اکنون آخرین مراحل فنی خود را طی می کند. سریال طنز و پلیسی «فوق سری» به منظور نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگی نفوذ تولید كنندگان و پخش كنندگان مواد مخدر در بین جوانان تولید شده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: سرهنگ احمد نادری در کنار سرهنگ علی نصرالهی با یک باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می‌شوند. همچنین سرهنگ نادری (حبیب دهقان‌نسب) که یکی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی (مهدی فخیم‌زاده) دوست و همکار قدیمی هستند و رفت و آمد خانوادگی هم دارند. قصه این سریال درباره یک عملیات فوق سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند.

این سریال مردادماه امسال با حضور سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در لوکیشنی در جاده مخصوص کرج و کارخانه ارج کلید خورد.

مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند، مهدی کاسه‌ساز، گلناز خالصی، حمید قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی­ نژاد، حکیمه وثاقتی، ساناز بندانی و محمد صادقی بازیگران این مجموعه پلیسی هستند.

 

«کلاه قرمزی» / شبکه ۲ سیما

سری جدید مجموعه «کلاه قرمزی» در ۲۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز و اعیاد سال ۹۴ تولید می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب که بیش از ۲۰ سال است در اعیاد و مناسبتهای خاص میهمان خانواده‌های ایرانی می شود، نوروز ۹۴ نیز روی آنتن شبکه دو می رود. کلاه قرمزی یکی از محبوب‌ترین عروسکهای چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه‌ای به تلویزیون میآید تا قصه‌ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند.

اما نکته جالب درباره کلاه قرمزی سال ۹۴ آن است که به جای آغاز نوروز، از پنجم فروردین روی آنتن خواهد رفت. این تمهید به خاطر آن اندیشیده شده که نوروز امسال همزمان با ایام فاطمیه است. البته چون کلاه قرمزی در ۲۲ قسمت تولید خواهد شد، از ششم فروردین آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت. این در حالی است که سازندگان کلاه قرمزی هفت قسمت از برنامه را نیز ویژه پخش در اعیاد مذهبی خواهند ساخت که در طول سال روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه به کارگردانی ایرج طهماسب تولید می‌شود و او به همراه حمید جبلی نویسندگی آنرا نیز بر عهده دارد. تهیه کنندگی این مجموعه را نیز حمید مدرسی برعهده دارد.

 

«کوچه های خواب» / شبکه ۳ سیما (ویژه ایام فاطمیه)

با توجه به تقارن نوروز ۱۳۹۴ با ایام شهادت حضرت فطمه زهرا (س) شبکه سوم سیما برخلاف سایر شبکه های رسانه ملی یک سریال مناسبتی ویژه این ایام برای پخش در نظر گرفته است.

این سریال که کارگردانی آن را سید مجید موسویان بر عهده دارد از بیست و نهم اسفند ماه تا چهارم فروردین به روی آنتن شبکه سه می رود. در خلاصه داستان این سریال به قلم هومان فاضل آمده است: عادل کیایی وصیت می‌کند پس از مرگش فرزندش محسن زنی به نام طوبی طاهریان را پیدا کند. محسن موظف است پولی را به او برساند و پس از گرفتن رسید پول و اخذ رضایت از طوبی می‌تواند به باقی ارث پدرش دست یابد. محسن که نشانه‌های روشنی از طوبی در اختیار ندارد جستجو را شروع می‌کند اما در این مسیر با واقعیت‌هایی مواجه می‌شود که ادامه داستان را رقم می زند.


مهدی سلوکی، مهران رنجبر، آفرین عبیسی، آزاده زارعی، لیدا عباسی، تورج فرامرزیان، مختار سائقی، مرضیه صدرایی، فاطمه شکری، عرفان برزین و اسماعیل خلج بازیگران اصلی   کوچه های خواب  را تشکیل می دهند. کوچه های خواب در ۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما تولید می شود.

 

«مرکزی در حاشیه» / شبکه ۳ سیما

بالاخره پس از مدت ها دوری، مهران مدیری کارگردان طنز پرداز تلویزیون که تمامی آثارش با محبوبیت گسترده ای از سوی عموم مخاطبان روبرو شده است با سریال جدید خود با عنوان «مرکزی در حاشیه» مهمان خانه های مردم می شود. سریالی که پیش از این «اتاق عمل» نام داشت و مدتی به دلیل حواشی به وجود آمده ساخت آن متوقف شد.

این سریال در ۹۰ قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی در حال ساخت است. نویسندگان این پروژه امیر مهدی ژوله به عنوان سرپرست، الهه زارع نژاد، امیر برادران، امیر وفایی و امیر عباس پیام هستند و ۱۰ قسمت از آن در ایام نوروز روی آنتن شبکه سوم سیما می رود.   این سریال روایتگر اتفاقاتی است که در یک بیمارستان رخ می‌دهد

سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، لیلا ایرانی، پوریا ایرایی، شراره ارمغانی، تینا اسدی، بهناز توسلی، فرزانه تفرشی، فلامک جنیدی، جوانه دلشاد، سید جواد رضویان، آذین رئوف، سحر زکریا، نادر سلیمانی، ماندانا سوری، شادان شهیدی، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، گلناز عباسی، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، نیما فلاح، شبنم فرشادجو، عارف لرستانی، علی لک‌پوریان، مهران مدیری، دریا مرادی دشت، رضا نیکخواه، رامین ناصرنصیر، سام نوری، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی و ساعد هدایتی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

به احتمال زیاد این سریال می تواند در سال ۹۴ محبوب ترین مجموعه تلویزیونی برای مخاطبان رسانه ملی باشد.

 

«سر به راه»  / شبکه ۵ سیما

سریال «سر به راه» به کارگردانی سعید سلطانی در حالی روی آنتن شبکه پنجم سیما می رود که وی علاوه بر کارگردانی سریال‌های پرمخاطبی مانند «پس از باران» و «ستایش»، سابقه کارگردانی سریال‌های مناسبتی «رسم عاشقی» و «مامور بدرقه» که در ماه مبارک رمضان پخش شدند در کارنامه خود دارد. ایرج مهام تهیه‌کننده این سریال است و فیلمنامه آن نوشته مهدی محمدنژادیان است.

سیاوش خیرابی، ارژنگ امیرفضلی و شقایق دهقان بازیگران این کار هستند. قصه «سربه راه» نیز با مضمونی اجتماعی و فضایی سرگرم کننده پیش می‌رود.

این سریال در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ساخته شده و نگارش فیلمنامه آن توسط مهدی محمدنژادیان همچنان ادامه دارد.

قصه سریال «سر به راه» درباره جوان خلاف‌کارِ نوپایی با بازی سیاوش خیرابی است که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک مؤسسه خدمات اجتماعی می‌شود.

 

«آسمان من» / شبکه افق

سریال «آسمان من» محمدرضا آهنج برای پخش در ایام نوروز قطعی شده و قرار است که از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲ فروردین ماه روی آنتن شبکه «افق» برود.

تصویربرداری این سریال در شهرهای ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و کشورهای هلند، فرانسه و اکراین انجام شده است.

در خلاصه داستان «آسمان من» آمده است که: تو امنیت پرواز یه اصل ثابت هست، حفاظت از هواپیما... اما بی نهایت، بی‌نهایت اتفاق وجود داره که ممکنه همه شون فقط یه بار بیفته. فقط یه بار... اون بالا تو آسمون، یا اینجا روی زمین، فقط یک بار فرصت هست برای انجام درست ترین کار... فقط یک بار...

دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، عمار تفتی،   افشین زی نوری، امیرعباس محسنی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی، چکامه چمن ماه، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، محمد عمرانی، فرخ نعمتی، مجید مشیری، سیروس کهوری نژاد، رامسین کبریتی، امیرکاوه آهنین جان، امیرمحمد زند، رحمان باقریان، فرهاد جم، اصغر نقی زاده، آتش تقی پور، زهره صفوی، احمد کاوری و ... از جمله بازیگران این سریال هستند.

تصویربرداری سریال «آسمان من» که در سکوت خبری آغاز شده بود در تاریخ ششم خرداد ماه مصادف با بعثت پیامبر اکرم (ص) تمام شد و پس از آن مراحل فنی آن آفاز شد و در حال انجام است.

سریال «آسمان من» که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.