شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

نوید فرح مرزی در گفتگو با سینماپرس:

برای نخستین بار در سریال «آخرین بازی» انواع سبک‌های چهره پردازی بکار گرفته شده است

نوید فرح مرزی

سینماپرس: نوید فرح مرزی چهره پرداز با سابقه سینما و تلویزیون ایران گفت: در سریال پرطرفدار «آخرین بازی» که این روزها در حال پخش است برای اولین بار انواع سبک های چهره پردازی به کار گرفته شده است که این امر برای مخاطبان ایرانی تاحدودی نامأنوس است!

عضو شورای مرکزی انجمن چهره پردازان خانه سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در سریال «آخرین بازی» بر اساس فیلمنامه خاص آن که سبک فیلم های طنز صامت سال های ابتدایی سینما را به یاد می آورد و از این نوع سبک در نگارش آن الهام گرفته شده است دست به طراحی چهره پردازی خاصی زدم که نمونه آن تاکنون در سینما و تلویزیون ایران وجود نداشته است.

وی ادامه داد: حسین سهیلی زاده کارگردان کاربلدی است که طی سال های اخیر رگ خواب مخاطبان را در دست گرفته و می داند با چه نوع ساختاری مخاطبان را به سوی آثار خود جلب نماید. داستان این سریال درباره پسری به نام قباد است که در عالم رویا و توهمات خود به سر می برد و دوست دارد که تبدیل به یک ستاره مشهور شود و از همین رو به دنیای فوتبال و... روی می آورد و همین داستان باعث شد تا من دست به طراحی های مختلفی در نوع چهره پردازی کاراکترهای این سریال بزنم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» در ادامه اظهار داشت: به عنوان نمونه شخصیت هایی مانند فرهاد آییش گریمی تیپیکال در این اثر دارند و کاراکتری مانند امین هاشمی گریمی کاریکاتور گونه دارد و یا برای بازیگرانی مانند بهاره افشاری و یا امیرحسین رستمی بر اساس شخصیت پردازی آن ها طراحی چهره پردازی انجام شده است.

فرح مرزی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه این سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است گفت: امیدوارم که ساخت و تولید چنین آثاری همچنان در تلویزیون ما ادامه داشته باشد تا مخاطبان از دیدن کارهای نازل و دست چندمی به سمت تماشای آثار با کیفیت بهتر گرایش یابند.

وی ادامه داد: با تمامی این مسائل  همواره مشکلاتی برای عوامل تولید وجود دارد که به دلیل آماده شدن متن ها هنگام تصویربرداری، هیچ یک از طراحان هنری نمی توانند کار خاصی را متناسب با آن متن انجام دهند و به ناچار بر اساس طراحی اولیه خود مابقی کار را به پیش می برند!

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: فرم و سطح آثار سینمایی و تلویزیونی این روزها به شدت نازل شده است و همین امر روی کار چهره پردازان نیز تأثیرات منفی داشته است. امروزه به واسطه حضور تعداد کثیری از افراد ناآگاه و ناوارد به عرصه چهره پردازی که دستمزدهای پایین تری را نسبت به پیشکسوتان طلب می کنند، آرایش کردن جایگزین گریم شده  و این برای سینما و تلویزیون ما بسیار تأسف بار است.

این چهره پرداز با سابقه ادامه داد: همین رویه باعث شده که همه قدیمی های سینمای ایران در تمامی عرصه ها و صنوف با احتیاط بیشتری اقدام به حضور در فیلم ها و سریال ها کنند چرا که شرایط موجود در سینما چندان مطلوب نیست و باعث نگرانی و مأیوس شدن تمامی کارکرده های سینما شده است که امیدوارم مسئولان سینمای کشور راهکاری را برای برون رفت از این معضل مهم بیاندیشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.