چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

جمال هاشمی به سینماپرس خبر داد:

«خانه های بی پلاک» به تدوین رسید/ محصولی مشترک از ایران و عراق با موضوع جنایات داعش

فیلم سینمایی خانه های بی پلاک

سینماپرس: جمال هاشمی مجری طرح و بازیگر سینما از ادامه مونتاژ فیلم «خانه های بی پلاک» توسط مرتضی هرندی خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: فیلمبرداری این اثر طی ۳۵ جلسه در مناطق اورامان (کرمانشاه) و اربیل (سلیمانیه) انجام شد.  

هاشمی در ادامه افزود: پروانه ساخت اولیه این فیلم به صورت ویدئویی صادر شد و این روزها تقاضای تبدیل آن به نسخه سینمایی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

وی گفت: امیدوارم با اتمام مراحل فنی این فیلم سینمایی به بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

وی در ادامه به ژانر این فیلم اشاره کرد و افزود: «خانه های بی پلاک» یک مستند داستانی است و اولین فیلمی است که در محدوده جنگ با داعش ساخته شده است. این فیلم محصول مشترک کشورهای ایران و عراق محسوب می شود.

جمال هاشمی در پایان این گفتگو به خلاصه فیلمنامه این فیلم سینمایی اشاره کرد و توضیح داد: «لاوین» نامزد «جمال» که یک دختر کرد عراقی و خبرنگار است برای تهیه گزارشی درباره جنایت هایی که تکفیری های  داعشی در عراق مرتکب شده اند به کمپ آواره گان در اطراف اربیل و کوه های  شنگال می رود که بعد از مدت یک هفته هیچ خبری از او  نمی شود و به همین دلیل «جمال» مجبور می شود برای پیدا کردنش به عراق برود. «جمال» که خود او هم یک خبرنگار است در طول مسیر راهی که به شینگال می رود گزارشی از کمپ آوارگان و جنایت های داعشی های تکفیری تهیه می کند که ما در طول فیلم آن را مشاهده میکنیم. بعد از چندین روز جستجو برای پیدا کردن «لاوین» به جمال خبر می رسد که نیروهای جنایتکار داعش تمامی زن و دخترانی را که در کوههای شنگال تحت محاصره داشته، کشته اند و جسد آن ها را در رودخانه انداخته اند. در پایان «جمال» برای پیداکردن «لاوین» به آن رودخانه می رود ولی موفق به پیدا کردن او نمی شود و ...

عوامل ساخت این فیلم سینمایی عبارتند از:

 نویسنده و کارگردان: بیژن زمان پیرا، تهیه کننده: محسن محسنی نسب، مدیر فیلمبرداری: فردین باتمانی، صدابردار: محمد تورتوریان، تدوین: مرتضی هرندی، صداگذاری: حسین قورچیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ناهید قبادی، مدیر تولید بخش ایران: صلاح سیدکریمی/سان احمد بهرامزاده، مدیر تولید بخش عراق: نایب بارزانی، مجری طرح: جمال هاشمی.

بازیگران نیز عبارتند از: جمال هاشمی، چیا هورامی، صلاح سید کریمی، سان احمد بهرام زاده، الناز دانا، هریم عبدالله، بهار محمدیان، لیوا شکری، کارزان مامند پیران، روژان بهرامزاده و فریدون کاکایی.   

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.