سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

یک بازیگر جوان و ساخت یک فیلم کوتاه؛

پویا امینی: «شهر زیبای من» را با موضوعی انسانی و با محوریت شهری ساخته‌ام

پویا امینی

سینماپرس: پویا امینی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران گفت: به تازگی ساخت اولین فیلم کوتاهم با عنوان «شهر زیبای من» را که موضوعی انسانی دارد و با محوریت شهر تهران ساخته شده است به پایان رسانده ام و مایلم آن را به جشنواره فیلم شهر بفرستم.

بازیگر فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من فارغ التحصیل رشته کارگردانی هستم و ورودم به حیطه فیلمسازی چندان دور از انتظار نیست. هرچند که از بدو ورودم به دنیای هنر و سینما به عنوان بازیگر در سریال ها و فیلم های سینمایی به ایفای نقش می پرداختم اما دغدغه فیلمسازی همواره با من همراه بود و خوشحالم که بعد از سال ها این فرصت را پیدا کردم تا با یک فیلمنامه که بسیار آن را دوست داشتم اولین ساخت فیلم را تجربه کنم.

امینی با تأکید بر اینکه فیلم «شهر زیبای من» موضوعی خانوادگی دارد و می تواند تمامی خانواده ها را به سوی خود جذب نماید اظهار داشت: من سعی کردم در اولین فیلمی که می سازم رویکردی انسانی داشته باشم. فیلم من در رابطه با زندگی آدم های امروز اجتماع است و دیالوگ های بسیار زیبایی دارد.

وی ادامه داد: تمامی کارهای فنی «شهر زیبای من» انجام شده است اما تصمیم دارم که به زودی آن را به تدوین مجدد برسانم تا ریتم فیلم بتواند برای مخاطبان جذاب تر باشد. من خوشحالم که در این فیلم از عوامل بسیار خوبی بهره برده ام. مونا زاهد تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت و محمد رسولی نیز فیلمبرداری «شهر زیبای من» را انجام داد. همچنین کامبیز کاشفی و متین مهران پور از جمله بازیگران این فیلم هستند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» سپس در مورد فعالیت های جدیدش گفت: علیرغم پیشنهادهای متعددی که طی تمامی این سال ها داشتم پس از حدود ۱۷ سال دوری از عرصه تئاتر این روزها به آن بازگشته ام و در نمایش «کابوس نیمه شب آذر» به کارگردانی علی کشوری (فرزند شهید احمد کشوری) که در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است مشغول بازی هستم.

این بازیگر سینما و تلویزیون افرود: در این تئاتر در کنار همکاران خوبم از جمله جلیل فرجاد و الهام جعفر نژاد بازی می کنم و از فضای کار نیز بسیار لذت می برم. «کابوس نیمه شب آذر» در راستای دغدغه های ذهنی کارگردان این اثر که جزو خانواده شهدا است خلق شده و از آنجا که آقای کشوری به شرایطی پرداخته اند که به آن نزدیک بوده اند و تنها به جنبه های یادآوری جنگ را مطرح نکرده اند این تئاتر برای مخاطبان اتفاق قابل توجهی است و مطمئناً خانواده های شهدا و خانواده هایی که جنگ و اثرات آن همچنان در زندگی شان جریان دارد می توانند جزو مخاطبان این اثر باشند.

گفتنی است؛ پویا امینی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد. او که دارای دپیلم ریاضی فیزیک است. در دانشگاه در رشتهٔ کارگردانی نمایش پذیرفته و فارغ‌التحصیل شد. او کارش را در زمان دانشجویی از سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال «در قلب من» به کارگردانی حمید لبخنده و در نقش سینا آغاز کرد و تا کنون در سریال های تلویزیونی مطرحی همچون: «خوش رکاب»، «خط قرمز»، «خوش غیرت»، «شب هزار و یکم» و… ایفای نقش کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.