یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

انتقاد معاون رییس صداوسیما از سینما

حجت الاسلام موسوی مقدم

ایسنا: معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: متاسفانه نقد جدی به سینمای کشور وارد است که بسیاری از تولیدات ما برخواسته از ریشه‌های فرهنگی اصلی ما نیست و بسیاری از تولیدات به سمت موضوعات غیرضروری می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام موسوی مقدم صبح امروز، یکشنبه - ۳ اسفند ماه - در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: شبکه های استانی ایجاد شده که تمام قد در خدمت توسعه استان باشد و علاوه بر اسناد بالادستی و ماموریت های کلی، سند بالادستی مهم و ماموریت اصلی این شبکه ها، سند توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان است.

موسوی مقدم تصریح کرد: باید شبکه های استانی تمام آنچه را که در حوزه های مختلف مربوط به استان است، به آن پرداخته و موانع را رفع و زمینه و بسترهای لازم را برای رشد و بالندگی استان فراهم کند.

وی بیان کرد: اگر این ماموریت به خوبی انجام شود، در غنابخشی و تقویت شبکه های ملی نیز کمک می‌کند و اصولا سرمایه های فرهنگی و اقتصادی ما مربوط به مراکز استانهاست.

معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما گفت: شبکه های استانی می توانند در پشتیبانی محتوایی شبکه های ملی بسیار تاثیرگذار باشند و به عنوان مثال اگر بنا باشد مستند را در کشور توسعه دهیم، جز تکیه به منابع استان ها راهی نداریم.

وی افزود: نیاز ما به انیمیشن در کل کشور بسیار بالا و تولید این حوزه پایین است و اگر با بسترسازی‌هایی که انجام شده و بخواهیم از داشته های استان و کشور استفاده شود، به راحتی می توانیم از این صنعت برای صادرات استفاده کنیم و این مزیت ها در مراکز استان ها وجود دارد.

موسوی مقدم تصریح کرد: متاسفانه نقد جدی به سینمای کشور وارد است که بسیاری از تولیدات ما برخواسته از ریشه های فرهنگی اصلی ما نیست و بسیاری از تولیدات به سمت موضوعات غیرضرور می‌رود.

وی بیان کرد: اگر بنا باشد در آثار نمایشی به آنچه که مربوط به ماست، برگردیم، باید به داشته هایمان در استان ها توجه کنیم و بهترین موضوعات دراماتیک در استان ها وجود دارد که متاسفانه تمرکز به گونه ای است که در تهران و بسیاری از نمایش ها به مسائل آپارتمانی و مشکلات اینچنینی پرداخته است.

معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اگر مراکز استان ها بتوانند به طراز واقعی خود دست پیدا کرده و در گرفتاری های تولید مشغول نشده و مشکلات رفع و زیرساخت ها توسعه یابد، می توانند تحول فرهنگی و اجتماعی بزرگی به وجود بیاروند.

وی افزود: بخش عمده موفقیتی که در اربعین امسال رخ داد و پدیده بسیار بزرگی بود، مرهون اقداماتی است که در مراکز استان ها صورت گرفته و در شبکه ملی انعکاس داشته است.

موسوی مقدم تصریح کرد: اگر جریان سازی منطقه ای انجام و به ملی تبدیل شود، در گستره بین المللی نیز توسعه پیدا خواهد کرد و این ماموریت بزرگی برای شبکه های استانی است.

وی بیان کرد: در راه اندازی شبکه های استانی، نگاه فرهنگی و هنری توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و ایشان تاکید فرموده اند «اگر بنا باشد در مقابله با تهاجم فرهنگی از یک صیانت برخوردار باشیم، باید به داشته های خودمان توجه داشته باشیم».

معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما گفت: در فرهنگ، رفتار و سبک زندگی هیچ راهی جز اینکه به خودمان برگردیم، نداریم و این ساحت و ماموریت شبکه های استانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نباید هیچ گونه حاشیه را پذیرفته و مسائل جنبی را وارد صدا و سیما کنیم، صدا و سیما باید در خدمت مسائل فرهنگی باشد.

موسوی مقدم تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیاری دارد و باید به این توانمندی های بزرگ پرداخته شود و همه ما برای موفقیت باید کار کنیم و مجموعه استان برای رفع موانع و توسعه زیرساخت ها تلاش کنند.

وی در پایان از تلاش های بیش از یک دهه آقای موسوی در صدا و سیمای مرکز کرمان قدردانی کرد و گفت: آقای صادقی جهانی از مدیران موفق، متعهد و متخصص سازمان صدا و سیماست و تمرکز بر کار از ویژگی های بارز ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.