جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس

کارگردان «زمستان آخر»: کاش جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» در مشهد باقی می‌ماند

سالم صلواتی*

سینماپرس: سالم صلواتی کارگردان سینما در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: سال های گذشته با فیلم های مختلفی در جشنواره فیلم رویش حضور داشتم و دو دوره برگزيده اين جشنواره بودم. آن زمان این جشنواره در شهر مشهد برگزار می شد و ای کاش امسال نیز این اتفاق رخ می داد.

این کارگردان در ادامه افزود: اکران ويژه فیلم «زمستان آخر» در کنار فیلم هاي كوتاه اين جشنواره و فيلم هاي سينمایی چون «رستاخیز» و «مزار شريف» در جشنواره فیلم رویش برای من خوشحال کننده است. درست است این جشنواره نگاهی موضوعی به فیلم ها دارد اما تابحال در انتخاب و قضاوت راجع به فیلم ها و نيز در برگزاري يك جشنواره استاندارد و قابل قبول  برخوردی حرفه ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به همين دليل اين جشنواره توانسته جایگاهی در بین فیلمسازان برای خود ایجاد کند که اغلب فیلمسازان شناخته شده و فعال فیلم کوتاه مشتاق حضور در این جشنواره هستند.

صلواتی افزود: برگزاری این جشنواره در شهر مشهد ضرورتی را برای فیلمسازان ایجاد می کرد که در این شهر حاضر شوند و این حضور باعث می شد که محفلی برای بحث، تبادل نظر و برقراری ارتباط بین فیلمسازان به وجود آید که یادآور جشنواره فیلم کوتاه تهران در دهه ۶۰ و ۷۰ در فرهنگسراي بهمن بود. با آمدن این جشنواره به تهران اين نگراني بوجود مي آيد دیگر آن همگرایی وجود نداشته باشد و ارتباط ها و بار آموزشي جشنواره کمرنگ تر شود.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: امیدوارم مدیران این جشنواره که افرادی باتجربه هستند برنامه ریزی هایی صورت دهند که اتفاقات خوب سالهای گذشته در تهران نیز رخ دهد.

وی در ادامه از اکران فیلم «زمستان آخر» در گروه هنر و تجربه خبر داد: پخش این فیلم در گروه هنر و تجربه پذيرفته شده است و من امیدوارم مشکلاتی که با تلویزیون بر سر اكران این فیلم وجود دارد برطرف شده و «زمستان آخر» در بهار سال آینده در سینماهای کشور نمایش داده شود.

صلواتی در ادامه افزود: اکران این فیلم در بخش هنر و تجربه با توجه به فضا و شرايطي كه در اين گروه وجود دارد اتفاق خوبی است چرا که «زمستان آخر» فیلمي تجاری نیست و اینکه این فیلم در اين زير مجموعه در سینماهای کشور نمایش داده شود اتفاق بسیار خوشایندی است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.