چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

همزمان با حضور در یک جشنواره آمریکایی

حسینی: «پنج کلمه بیشتر» را با دغدغه مهاجرت جوانان و به تهیه کنندگی سینمای جوان کرج ساختم

فیلم «پنج کلمه بیشتر» به کارگردانی محمدعلی حسینی

سینماپرس: محمدعلی حسینی که با فیلم «پنج کلمه بیشتر» در جشنواره بین المللی فیلم های آنلاین «سه شهر» آمریکا حضور دارد در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: فیلم کوتاه «پنج کلمه بیشتر» به موضوع مهاجرت می پردازد. من این فیلم را در شرایطی ساختم که عده ای از دوستان دانشگاهی ام از کشور مهاجرت کردند و این مسأله تبدیل به دغدغه ای برای من شد که «پنج کلمه بیشتر» را بر اساس آن ساختم.

حسینی خاطرنشان کرد: «پنج کلمه بیشتر» قصه ۴ جوان را روایت می کند که می خواهند از کشور خارج شوند اما لب مرز دچار مشکلی می شوند که به یک بحران در بین آنها تبدیل می شود.

این کارگردان در ادامه افزود: از نکاتی که شاید در «پنج کلمه بیشتر» برای داوران این جشنواره حائز اهمیت بود می توان به این نکته اشاره کرد که فیلم در ۲۵ دقیقه ای که روایت می شود تنها ۳ پلان دارد و بازی خوب بازیگران از دیگر نکات مثبت فیلم است. ما این فیلم را که در جاده روایت می شود در شرایط جوی بسیار سختی ساختیم چرا که مجبور بودیم لوکیشن تصویربرداری را فضای بسیار سردی انتخاب کنیم که به منطقه مرزی ترکیه نزدیک باشد. از طرفی انتخاب دوربینی که در این فضا ما را دچار مشکل نکند برایمان بسیار سخت بود و همه چیز دست در دست هم داد تا تصویربرداری این فیلم بسیار زمان بر باشد.

حسینی در ادامه از حضور این فیلم در جشنواره های دیگر گفت و اظهار داشت: این فیلم در پنجاه و ششمین جشنواره فیلم بیلبائو تنها نماینده ایران بود و در جشنواره های داخلی بسیاری حضور داشت. «پنج کلمه بیشتر» را به جشنواره های مختلفی از جمله کشورهای ایتالیا و اسپانیا فرستاده ایم که هنوز خبری از آنها نیست.

فیلم «پنج کلمه بیشتر» به کارگردانی محمدعلی حسینی

وی در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: مهدی عسکرپور به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، حسین فلاح آبادی به عنوان دستیار دوم کارگردان، محمد رجبی منشی صحنه، وحید واحدی صدابردار، امیر حسین یقموری ساخت موسیقی، علی شهدادی به عنوان بازیگردان، حامد غمیلویی در سمت طراح صحنه و لباس، علی محبی اتانولاژ، سعید یجک در مقام مدیر تولید در ساخت این فیلم همکاری کرده اند. همچنین مسیح فتحی، حامد نساج، پرستو علیزاده، نسیم فتحی و حامد غمیلویی بازیگران این فیلم هستند.

این کارگردان در ادامه افزود: «پنج کلمه بیشتر» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان کرج و بخش خصوصی ساخته شده است.

حسینی در پایان از ساخت فیلمی جدید خبر داد: فیلمی با عنوان موقت «دو در یک» را برای ساخت در نظر دارم که فیلمنامه آن را به انجمن دفاع مقدس و موسسه شهید آوینی ارائه داده ام و در حال رایزنی برای آغاز کار هستیم. این فیلم به بمباران حلبچه و استفاده از صلاح های شیمیایی می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.