سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

روزهای پر کار تهیه کننده «مختارنامه»

فلاح: تلویزیون اجازه دهد؛ سه سریال ارزشی آماده ساخت دارم/ فیلم جدید غفارزاده اوایل اسفند کلید می‌خورد

محمود فلاح

سینماپرس: محمود فلاح تهیه کننده سیما و سینما صبح امروز از ساخت فیلم جدید مهرداد غفارزاده به نام «روزهای مرد مرده» در اوایل اسفند ماه خبر داد و در مورد دیگر فعالیتهای خود گفت: سه سریال ارزشی آماده ساخت دارم که اگر در اولویت سازمان صدا و سیما قرار بگیرد، آنها را در سال آینده خواهم ساخت.

وی به خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های تلویزیونی خود توضیح داد: نگارش فیلمنامه سه سریال «عمار یاسر»،«الف دزفول» و «تیغ تیز» به پایان رسیده است.

فلاح در ادامه افزود: قرار بود ساخت یکی از این سه پروژه الف ویژه را اواخر بهمن ماه سال جاری آغاز کنیم که با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما مواجه شدیم؛ اگر سازمان صدا و سیما بودجه کافی در اختیار ما قرار دهد و ساخت این آثار در اولویت آن ها باشد در سال آینده برای ساخت این سه سریال آمادگی کامل داریم.   

وی در مورد مضمون این سریال ها توضیح داد: کار اول با مضمون دفاع مقدسی با نام «الف دزفول»  است که مرجان اشرفی زاده آن را در ۲۶ قسمت نوشته است، طرح دوم فیلمنامه سریال «عمار یاسر»   است که مربوط به تاریخ اسلام است که محمد بایرامی و آقای رحیم زاده به صورت مشترک نوشته اند و طرح سوم «تیغ تیز»  است که توسط حامد عنقا به نگارش در آمده و ادامه سریال «جستجوگران» ساخته محمد علی سجادی است.

فلاح در ادامه بیان داشت: امیدوارم با درایت رئیس جدید سازمان صدا و سیما این سه پروژه الف ویژه که مجوز نگارش خود را دریافت کرده اند، در سال آینده ساخته شوند.  

  وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو در مورد فعالیت های سینمایی خود توضیح داد: برای فیلم سینمایی «روزهای مرد مرده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده حدود دو سال و نیم پیش پروانه ساخت دریافت کردیم و قرار بود اوایل بهمن ماه سال جاری این فیلم را کلید بزنیم که به دلیل تامین نشدن منابع مالی فیلمبرداری این اثر سینمایی به تعویق افتاد.  

فلاح در ادامه بیان داشت: مهرداد غفارزاده به همراه اکبر روح بازنویسی این فیلم را انجام داده اند و قرار است به زودی پیش تولید این فیلم سینمایی آغاز شود.

به گفته این تهیه کننده سیما و سینما، قرار است بخش اول این فیلم سینمایی اوایل اسفند ماه جلوی دوربین برود؛ چرا که چند سکانس این فیلم سینمایی در این فصل می گذرد و با تامین شدن بودجه بخش دوم این فیلم بعد از تعطیلاتت نوروز جلوی دوربین برود.

برپایه این گزارش، در خلاصه داستان فیلم «روزهای مرد مرده» آمده است:

«ودود» مرد عیالواری است که با پول یارانه‌ای که برایش هر ماه ریخته می‌شود وانتی قسطی می‌خرد تا با آن کار کند. «ودود» که روی پول یارانه‌اش برای پرداخت اقساط ماشینش حساب کرده به یک‌باره متوجه می‌شود پول یارانه به حسابش واریز نشده است. پس از پرس و جوهای «ودود»، به او می‌گویند که او مرده است و یارانه به او تعلق نمی‌گیرد. «ودود» برای اثبات زنده بودنش در مسیر دشواری قرار می‌گیرد و این ماجراهای اصلی فیلمنامه را تشکیل می‌دهد.

محمو د فلاح در پایان این گفتگو یادآور شد: پروژه بعدی «مسافر کوچولو» نام داردکه قرار است شاپور شهبازی آن را در فصل بهار جلوی دوربین ببرد.

 بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «مسافر کوچولو»  داستان پدری است که فرزند عقب مانده ای دارد و برای همین موضوع در عذاب است. او برای تجدید و احیای زندگی تصمیم به ازدواج مجدد می گیرد که این رفتار با تضاد خانواده مواجه می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.