دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

گپی با بازیگر تحسین شده جشنواره فیلم فجر

روایت «بهمن زرین پور» از «حکایت عاشقی»/ در حال نگارش فیلمنامه یک سریال تلویزیونی هستم

بهمن زرین پور

سینماپرس: بهمن زرین پور بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند گفت: فیلم «حکایت عاشقی» تصویری حقیقی از یک فاجعه بزرگ تاریخی بود که در بستری عاشقانه روایت می شد و من همواره شیفته چنین دیدگاهی در سینما هستم.

کارگردان سریال تلویزیونی «هتل پیاده رو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم «حکایت عاشقی» فارغ از به تصویر کشیدن فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه که متاسفانه در سینما و تلویزیون ما تاکنون به آن پرداخته نشده بود از محوریت های بسیار خوبی برخوردار بود از جمله آنکه به دور از هرگونه شعار زدگی روایتی عاشقانه برای مخاطبان تعریف می شد و عشق در این فیلم جنگی حرف اول را می زد. کارگردان به شدت در این اثر سعی داشت فاجعه حلبچه را زنده کند و از دل مرگ، زندگی را به وجود بیاورد که به زعم من در این امر بسیار موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: نقشی که من در این فیلم بازی کردم از معدود نقش هایی در سینمای ایران بود که یک پیرمرد در آن به صورت منفعل بازی نمی کرد و در جهت پیشبرد درام و داستان تحرک بسیار خوبی داشت و همین امر باعث شد تا این نقش با سایر نقش های این چنینی متمایز شده و پتانسیل و قابلیت بالاتری برای اجرا داشته باشد. از سوی دیگر حضور مسعود جعفری جوزانی به عنوان تهیه کننده که سابقه سال ها همکاری با ایشان را داشتم مزید علت شد تا با طیب خاطر در این فیلم حضور داشته باشم.

زرین پور با تاکید بر اینکه من همیشه از همکاری با جوانان لذت می بردم خاطرنشان کرد: احمد رمضان زاده، کارگردانی است که کار خود را به خوبی انجام می دهد و همینطور باری به هر جهت از کنار مسائل فیلمش نمی گذرد. او خودش فیلمنامه «حکایت عاشقی» را نوشته بود و از آنجا که اصالتاً کرد بود شناخت خوبی روی اقلیم و جغرافیا و حال و هوای مردم آن منطقه داشت و از همین رو توانست به باورپذیر ترین صورت ممکن این فیلم را بسازد.

کارگردان فیلم سینمایی «هفت ترانه» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا صرف دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر تاثیری بر کارهای آتی اش خواهد داشت یا خیر گفت: هنرمندانی مثل من که تمامی عمرشان را در راستای اعتلای فرهنگ و هنر این مملکت خرج کرده اند بدون هرگونه چشمداشتی تا آخرین لحظه ای که جان در بدن دارند در همین حیطه فعالیت های خود را ادامه خواهند داد. دیگر از سن و سال من و امثال من گذشته که یک جایزه بتواند روند هنری کارمان را تفاوت دهد و ما همچنان رویه سابق را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: من این روزها مشغول نگارش فیلمنامه یک سریال تلویزیونی هستم و امیدوارم که این فیلمنامه به تصویب برسد و بتوانم جدیدترین سریالم را برای هم میهنانم به تصویر بکشم. سریال جدید من در ژانر اجتماعی ساخته خواهد شد و به مشکلات و روزمرگی های موجود در میان خانواده ها خواهد پرداخت که مطمئناً با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان رسانه ملی روبرو می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «زرد قناری» در خاتمه این گفتگو تاکید کرد: آرزوی من این است که روزی برسد تا در کشور ما هیچ هنرمندی در هیچ عرصه ای برخلاف خواست خودش خانه نشین نشود و همه هنرمندان بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند چرا که یک هنرمند وقتی برای مردمش کاری انجام ندهد گویی مرده است و دیگر بودن یا نبودن اش در جامعه تاثیری در زندگی اش نخواهد داشت.

گفتنی است؛ بهمن زرین‌پور بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما متولد ۱۳۲۰ است. زرین‌پور فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری كارگردان فیلم «ستارخان» به كارگردانی علی حاتمی آغاز كرد. وی همسر مینا جعفرزاده بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.