دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

گپی با یک کارگردان سینما

کامران قدکچیان؛ از تغییر نام «روح» به «جنون» تا واگذاری کارگردانی«تهران من» به حسین فرحبخش

کامران قدکچیان کارگردان فیلم دختر شاه پریون در نشست فیلم

سینماپرس: کامران قدکچیان کارگردان سینما صبح امروز از واگذاری کارگردانی «تهران من» به حسین فرحبخش خبر داد و در مورد فیلم دیگرش گفت: فیلم سینمایی «جنون» که در ژانر وحشت ساخته شده است به تازگی پروانه نمایش دریافت کرده و قرار است در نیمه اول سال اکران شود.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «تهران من» بر عهده خودم بود که پروانه ساخت آن حدود یک ماه پیش صادر شد و قرار بود این فیلم را خودم بسازم اما به دلیل مشغله کاری قرار است حسین فرحبخش این فیلم  را اوایل سال آینده بسازد.  

کارگردان «پس کوچه های شمرون» در ادامه در مورد موضوع «تهران من» توضیح داد: این فیلم یک درام اجتماعی است و اتفاقاتی را روایت می کند که برای یک دختر در شهر تهران رخ می دهد.

قدکچیان در مورد فعالیت های خود گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «عشق سال های کوچ» پروانه ساخت دریافت کرده ام؛ نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی بر عهده فرهاد توحیدی است.

وی در ادامه افزود:  این فیلم که یک ملودرام عاشقانه است قرار است اوایل سال آینده جلوی دوربین برود.

کارگردان «آواز تهران» در ادامه بیان داشت: همچنین بعد از ساخت فیلم سینمایی «عشق سال های کوچ»، فیلم سینمایی «مرداب» را نیمه اول سال آینده خواهم ساخت.

قدکچیان در ادامه از تغییر نام فیلم سینمایی «روح» به «جنون» خبر داد و گفت: به تازگی پروانه نمایش این فیلم  که در ژانر وحشت است، صادر شده و هم اکنون یحیی سپهری شکیب مشغول آخرین مراحل ساخت موسیقی این فیلم است و قرار است این فیلم در شش ماهه نخست سال آینده به اکران عمومی درآید.

وی در پایان این گفتگو  به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود:  میترا حجار، قربان نجفی، کامبیز دیرباز، آشا محرابی  و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

برپایه این گزارش، كامران قدكچيان متولد ۱۳۲۶ تهران است. وی فعاليت سينمايی را با دستياری كارگردان سال ۱۳۴۸ آغاز كرد. از ديگر فعاليت های او مي توان به نگارش نمايشنامه راديويی، تدوين، فيلمنامه نويسی، كارگردانی، ساخت آنونس و... اشاره كرد.

۲۲ فیلم در کارنامه کامران قدکچیان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «سوغات فرنگ»، «دختر شاه پریون» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.