یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵

همراه با کارگردانان در کاخ جشنواره

غفارزاده: «روزهای مرد مرده» را اسفند ماه می‌سازم/ از«دریا و ماهی پرنده» دو نسخه ساخته شده است

مهرداد غفارزاده*

سینماپرس: مهرداد غفارزاده کارگردان سینما که عصر امروز جزو مدعوین سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود گفت: فیلمنامه «روزهای مرد مرده» که موضوع اجتماعی با رگه های طنز دارد را اوسط اسفند ماه خواهم ساخت.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: فیلمنامه «روزهای مرد مرده» را خودم با همکاری اکبر روح نوشته ام که قرار است اوسط اسفند آن را بسازیم.

غفارزاده در مورد عوامل فیلم توضیح داد : تاکنون حضور مرتضی غفوری به عنوان مدیر فیلمبرداری  و شاهین یار محمدی به عنوان تدوینگر در فیلم سینمایی قطعی شده است.

وی در ادامه  توضیح داد: پیش از این نام این اثر «من زنده ام» بود که برای تمدید پروانه ساخت به فیلم سینمایی «روزهای مرد مرده» تغییر نام داد.  

 برپایه این گزارش، در خلاصه داستان فیلم «روزهای مرد مرده» آمده است:

«ودود» مرد عیالواری است که با پول یارانه‌ای که برایش هر ماه ریخته می‌شود وانتی قسطی می‌خرد تا با آن کار کند. «ودود» که روی پول یارانه‌اش برای پرداخت اقساط ماشینش حساب کرده به یک‌باره متوجه می‌شود پول یارانه به حسابش واریز نشده است. پس از پرس و جوهای «ودود»، به او می‌گویند که او مرده است و یارانه به او تعلق نمی‌گیرد. «ودود» برای اثبات زنده بودنش در مسیر دشواری قرار می‌گیرد و این ماجراهای اصلی فیلمنامه را تشکیل می‌دهد.

کارگردان «گیرنده» که در جشنواره امسال فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» را دارد توضیح داد: این فیلم به علت موضوع خاصی که دارد، توان جذب مخاطب را به راحتی خواهد داشت ولی استقبال  تقریبا خنثی از این فیلم در سینماهای مردمی اتفاق افتاده است که امیدوارم در زمان اکران تبلیغات خوبی از طرف تهیه کننده در نظر گرفته شود چرا که فیلم شاخص‌های موفقیت را درگیشه دارد.

وی گفت: «دریا و ماهی پرنده» در دو نسخه ساخته شده و قرار به زودی در جشنواره خارجی شاهد نسخه متفاوتی از این فیلم باشیم.

مهرداد غفارزاده در بخش دیگری از این گفتگو  فیلم های «خداحافظ طولانی» و «یحیی سکوت نکرد» را جزو آثار مورد علاقه خود در این دوره از جشنواره فجر عنوان کرد و افزود: تقریباً اکثر فیلم های جشنواره فجر فجر امسال را تا امروز مشاهده کردم و به نظرم این دو فیلم از ساختار و پرداخت های خوبی از لحاظ  داستان و شخصیت پردازی برخوردار هستند.

وی  در پایان این گفتگو یادآور شد: بعضی از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ  جشنواره فیلم فجر از ضعف فیلمنامه برخوردار هستند و شتاب زدگی در آنها موج می زند اما باید به مخاطب احترام گذاشت و فیلمنامه های منسجم تری را ساخت تا مردم هم از تماشای آثار لذت ببرند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.