پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

همراه با فعالان پشت دوربین در کاخ جشنواره

جعفری: فیلم جدید حسین شهابی را اسفند ماه فیلمبرداری خواهیم کرد

امین جعفری مدیر فیلمبرداری

سینماپرس: امین جعفری مدیر فیلمبرداری سینما که صبح امروز در کاخ جشنواره حضور داشت گفت: فیلم جدید حسین شهابی با نام «بی صدا» را اسفند ماه فیلمبرداری خواهم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیتهای خود اظهار داشت: امسال با فیلم سینمایی «مردی که اسب شد» به کارگردانی امیر حسین ثقفی در سی وسومین جشنواره فیلم فجر حضور دارم.  

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «پرویز» در ادامه افزود: به تازگی فیلمبرداری فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی» به کارگردانی مجید برزگر را به اتمام رسانده ام که این اثر سینمایی در حال حاضر در مرحله مونتاژ و ساخت موسیقی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا سینمای امروز برای انتخاب‌های متنوع فیلمبرداری ظرفیت دارد توضیح داد:  گاهی فیلمنامه‌هایی به دستم می‌رسد که بعد از دو بار مطالعه آن متوجه می شوم  که نمی‌توانم چیزی به فیلم اضافه کنم ولی فیلمنامه هایی هم هستند که در زمان خواندن هر سکانس، تصویرسازی‌های زیادی در ذهنم شکل می‌گیرد.

جعفری در ادامه افزود: در عین حال باید دانست ظرفیت سینمای ایران بسیار زیاد است چرا که هر سال نسل جدیدی از فیلمسازان به سینمای ایران اضافه می‌شوند و بسیاری از آنان نگاهشان به این هنر کاملا متفاوت است. این برای خود من به معنی فیلمبرداری متفاوت تا بی نهایت است.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: البته ما هنوز آسیب هایی را هم شاهد هستیم. به عنوان مثال متاسفانه امروزه در موارد زیادی به دلیل کم کردن هزینه های یک فیلم و سرعت بخشیدن به روند فیلمبرداری از شیوه  دوربین روی دست استفاده می شود، اما باید دانست تا تکنیکی در خدمت نیازهای واقعی یک فیلم نباشد، استفاده از آن به زیان اثر تمام خواهد شد.

برپایه این گزارش، امین جعفری تا کنون ۸ فیلم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که از جمله آنها می توان به   «مردی که اسب شد»، «برف»، «پرویز»، «قاعده تصادف» و … اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.