پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

«بهمن»؛ فیلمی که کارگردانش آن را مدیون حضور «معتمد آریا» می‌داند

فیلم سینمایی بهمن

سینماپرس: مرتضی فرشباف کارگردان سینمای ایران در آستانه اکران فیلم بهمن در کاخ جشنواره در عصر امروزاظهار داشت: اگر فاطمه معتمد آریا نبود این فیلم ساخته نمی شد و حضور ایشان از قبل از تولید احساس خوبی را برای من به وجود می آورد.

این کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما بازنویسی های متعدد فیلمنامه را با حضور خانم معتمدآریا و مشورت هایی که از ایشان می گرفتیم انجام دادیم و حدود ۵ سال با آقای احمد حامد همسر ایشان و خانم معتمدآریا کار کرده بودم و نسبت به آن ها شناخت کافی و وافی داشتم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که آقای احمد حامد راضی شدند که علیرغم میل باطنی شان برای اولین بار در این فیلم نقش مقابل همسرشان خانم معتمدآریا را بازی کنند که به عقیده من تجربه ای نو شده و مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد.

او ادامه داد: داستان فیلم در رابطه با هما پرستار مجرب یک بیمارستان است که پیشنهاد پرستاری از یک خانم مسن در شیفت شب را می پذیرد و در این بین با اتفاقاتی که در حیطه زندگی خانوادگی اش یعنی دوری از همسر به دلیل شغل خودش و همچنین دوری از فرزندش که تازه به خارج از کشور رفته است مواجه شده و دچار بحران میانسالی می شود و به دیدگاهی جدید در زندگی دست میابد. بیشتر تمرکز این فیلم روی بحران میانسالی شخصیت هما (فاطمه معتمد آریا) است. او حالا که شرایطی پیش آمده تا شب ها بر بالین کسی بنشیند، فرصتی پیدا می کند تا زندگی خود و رابطه با همسرش و فرزندش که تازه مهاجرت کرده و رابطه ای که با همکارانش دارد، مرور کند.

کارگردان فیلم «سوگ» خاطرنشان کرد: من فکر می کنم فیلمم مورد توجه قرار بگیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد مسلماْ مرهون زحمات همگی عوامل فیلمم به ویژه خانم معتمدآریا و سایر عوامل فنی فیلم خواهم بود که شاید یکی از سخت ترین پشت صحنه های فیلم هایشان را در این اثر تجربه کردند و با تمامی سختی های خاصی که این فیلم داشت کنار آمدند.

او در خاتمه این گفتگو از «بهمن» به عنوان فیلمی خاص یاد کرد و گفت: یکی از نکات مهم این فیلم بارش برف در تمامی طول فیلم است به نحوی که ما حتی یک پلان غیر برفی در فیلم نداریم و استفاده از این تکنیک و خلاقیت جسارت بالایی را نیاز داشت که ما با کمک دوستان مان در بخش جلوه های ویژه میدانی و بصری به این مهم دست پیدا کردیم که من امیدوارم زحمات این دوستان توسط اعضای هیات داوران دیده شود.

گفتنی است؛ مرتضی فرشباف در سال ۱۳۶۴ در گنبد کاووس به دنیا آمد او لیسانس هنر های زیبا از دانشگاه هنر تهران دریافت کرد و از سن ۱۸ سالگی به عنوان کارگردان، نویسنده و فیلمبردار مشغول کار بوده است. او پنج فیلم کوتاه با نام های «هالووین»، «فرش»، «تاکسی»، «پولکی» و «باد هر کجا بخواهد می وزد» را ساخته است. «سوگ» اولین فیلم بلند او به شمار می آید که برنده جایزه اصلی بخش جریان نو شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پوسان و برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره دوویل فرانسه شده است. «بهمن» دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان است که در بخش اصلی سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.