سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

در گفتگو با سینماپرس

کارگردان«زندگی پنهان»: من اولین کسی هستم که در ایران درباره حشرات فیلم می سازد

دلاور دوستانیان

سینماپرس: دلاور دوستانیان کارگردان فیلم مستند «زندگی پنهان» که امروز فیلمش در برج میلاد به نمایش درآمد در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تا امروز در ایران مستندی که اینچنین به موضوعات زیست محیطی بپردازد ساخته نشده است. من اولین کسی هستم که در ایران درباره حشرات فیلم می سازد.

این کارگردان در ادامه افزود: ساخت اینگونه فیلم ها به ابزار خاص گرانقیمت و صبر بسیاری نیازمند است و همین مسئله دلیل اصلی دوری فیلمسازان از این حیطه است. من به مسئله آناتومی اینگونه موجودات که در فیلم می بینید علاقه بسیاری دارم و این دلیل اصلی رفتن من به سمت سوژه فیلم بود. من قصد داشتم دید جدیدی به مسئله آفرینش داشته باشم و چرخه حیات را به تصویر بکشم.

وی در ادامه اظهار داشت: کار در این حیطه بسیار سخت است و یکی از ابزار مورد نیاز ما برای تصویربرداری لنزهای به خصوصی بود که در ایران موجود نیست و من برای دستیابی به آنها این لنزها را ساختم و سعی کردم هزینه ها را به حداقل برسانم.

این کارگردان با اشاره به استقبالی که از فیلمش صورت گرفت اظهار داشت: من از نتیجه کار راضی بودم و با استقبالی که امروز از فیلمم مشاهده کردم احساس می کنم مخاطبان نیز با آن ارتباط برقرار کرده و از فیلم خوششان آمده باشد.

دوستانیان با اشاره به اکران فیلم های مستند در سالن اصلی اظهار داشت: با وجود اینکه زمان اکران فیلمهای مستند نامناسب است این تصمیم برای نمایش آنها بسیار تصمیم شجاعانه و خوبی بود که باعث دیده شدن فیلم ها می شود و به نظر من سینمای مستند می تواند با پشتیبانی مسئولان و جذابیتی که دارد با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند.

وی در پایان از ساخت فیلم جدیدی خبر داد: فیلم جدیدی با عنوان «جزیره» در سال ۱۳۹۴ خواهم ساخت که فعلاً در مرحله پیش تولید است. این فیلم نیز با موضوع حشرات ساخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.