چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸

کارگردان«شرفناز» به سینماپرس خبر داد

آخرین خبرها از اکران «تعصب» در نوروز ۹۴/ نجفی: فیلم جدیدم را اوایل سال آینده به طور مشترک با ترکیه می‌سازم

حسن نجفی کارگردان در نشست خبری فیلم آسمان هشتم

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما که عصر در مرکز همایشهای برج میلاد در کاخ جشنواره به سرمی برد از اکران «تعصب» توسط پخش نیمروز در نوروز ۹۴ خبر داد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: قبل از ساخت فیلم سینمایی «شرفناز»، فیلم سینمایی «اسب ها همچنان می تازند» را ساخته ام که به تازگی پس از صدورپروانه نمایش به «تعصب» تغییر نام داد و قرار است توسط شرکت پخش نیمروز فیلم به مدیریت مهدی صباغ زاده نوروز ۹۴ اکران شود.  

برپایه این گزارش، در فیلم سینمایی «تعصب» سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصل، مهتاب شکریان، صبا سهیلی، سمیه رمضانی، امیررضا گیتی بان، منیژه مهتاج الفضل، یزدان آخوندی و آرشان استادی اصل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستانی اجتماعی دارد و درباره «بایرام» مردی است که با شنیدن خبری برای گرفتن انتقام راهی تهران می شود و خیابان های تهران صحنه تاخت و تاز اوست.

وی در ادامه در مورد سایر ساخته هایش گفت: امسال با فیلم سینمایی «شرفناز» در جشنواره حضور دارم.

کارگردان «آسمان هشتم» در مورد پروسه تولید این فیلم گفت: تمام لوكيشن فيلم در مرزهای ايران، پاكستان و در سيستان و بلوچستان می‌گذرد. بر اساس تحقيقاتم متوجه شدم كه حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ مدرسه وجود دارد كه كودكان و نوجوانان را انتحاری بار می‌آورند.

وی در ادامه  افزود: خوشحالم كه بدون شعار اولين فيلم را در ايران در مبارزه با افراطی‌گری ساخته‌ام. با اين حال معتقدم اين فيلم اصلا سياسی نيست و با موضوع كاملا اجتماعی برخورد می‌كند.

بنابراین گزارش، حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

حسن نجفی در پایان این گفتگو در مورد سایر فعالیتهای خود گفت: فیلم سینمایی «ژوان» توسط کاوه ایمانی در حال تدوین است و قرار است اوایل سال آینده یک فیلم به مشترک با ترکیه بسازم که به نوعی سه گانه مد نظرم تکمیل شود.

بنابراین گزارش، حسن نجفی در سال ۱۳۴۵ در تبريز متولد شد. او فعاليت هنری خود را با داستان نويسی آغاز كرد و در سال ۱۳۵۷ اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال ۱۳۶۲ با نمايش «نيستان اول» كار حرفه ای تئاتر را آغاز كرد و در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال های ۷۶-۷۱ به اجرای خيابانی تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال ۱۳۷۳ كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه : «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبی آفتابی» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. حسن نجفی در سال ۱۳۷۶ به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفای نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددی همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.