چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

باقری: برنامه ریزی های غلط در اکران فیلم‌ها برای سینما خطرآفرین است/ سینماهای کشور از امروز «چهار باندی» می شوند!

فیلم چهارباندی

سینماپرس: محمدجعفر باقری نیا کارگردان سینمای ایران گفت: فیلم سینمایی «چهار باندی» پس از مدت ها بلاتکلیفی از امروز روی پرده سینماهای سراسر کشور خواهد رفت.

این کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من متأسفم از اینکه «چهار باندی» در بدترین شرایط و در فصل سوخته اکران روی پرده سینماها می رود اما با توجه به اینکه دو سال از ساخت این فیلم می گذرد و طی این مدت ما همواره در پی یک اکران مناسب بوده ایم و نتوانسته ایم به آن دست پیدا کنیم از سر ناچاری فیلم را در گروه سینمایی آزاد از صبح امروز اکران خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سینما به مدیریت صحیح نیازمند است اما مدیریت کلان سینمایی ما دچار ضعف و اشکالات عدیده ای است که همین نحوه اکران فیلم ها که باعث از بین رفتن سرمایه های مادی و معنوی دست اندرکاران تولید یک اثر سینمایی یکی از استباهات ناشی از این مدیریت ناصحیح است. این مدیریت ناصحیح متاسفانه به بدنه سینمای ایران نیز تسری پیدا کرده و باعث شده تا برخی از تهیه کنندگان سینما نیز بدون تفکر و برنامه ریزی قبلی اقدام به تولید و ساخت فیلم های سینمایی نمایند.

باقری نیا افزود: در حال حاضر فیلم های زیادی روی پرده سینماها هستند که به نوعی همگی با یک شکست جدی روبرو شده اند. این نحوه اکران غلط که به بدنه سینمای ایران ضربه وارد کرده است می تواند در آینده ای نه چندان دور برای کلیت سینمای ایران خطرآفرین باشد و بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان را در معرض بیکاری قرار دهد.

این کارگردان با تاکید بر اینکه «چهار باندی» ساختار متفاوتی دارد و قصه خود را به خوبی روایت می کند اظهار داشت: موضوع اصلی این فیلم بی اعتمادی و پنهان کاری میان اعضای خانواده ها است که اگر مخاطبان آن را با دیدگاهی درستی ببینند می توانند با فیلم به راحتی ارتباط برقرار نمایند. «چهار باندی» مفاهیم ارزشی و انسانی دارد که می تواند برای جامعه ما راهگشا و کارساز باشد.

وی مخاطبان هدف فیلم را خانواده ها و به ویژه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: «چهار باندی» آنقدر از پتانسیل بالایی برخوردار است که می تواند در صورت داشتن یک تبلیغات صحیح مخاطب را به سالن های سینما بکشاند و با همه این حرفها فصل بد اکران نمی تواند مانع استقبال مخاطبان از این اثر سینمایی گردد.

کارگردان فیلم «چهار باندی»، با بیان این امر که برخی از بازیگران «چهار باندی» انتخاب اول من نبوده و به من تحمیل شده اند گفت: به عنوان مثال من در ابتدا برای یکی از شخصیت های اصلی فیلم آقای پرویز پرستویی را در نظر داشتم اما از آنجا که تهیه کننده حاضر نبود بودجه مناسبی برای حضور ایشان کنار بگذارد ما مجبور به استفاده از آقای احمد نجفی به عنوان بازیگر جایگزین شدیم. اما برخی دیگر از بازیگران انتخاب های اول من بوده اند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: از حدود دو سال قبل که ساخت این فیلم را به پایان رساندم دیگر سراغ تولید هیچ فیلم سینمایی نرفتم و مشغول ساخت چندین اثر مستند شدم که برخی از آن ها با اقبال زیای مواجه شد.

گفتنی است؛ احمد نجفي، نسرين مقانلو، رضا رويگري، نيما شاهرخ شاهي، شهره قمر، نازنين فراهاني، عليرضا جامعي، فلور نظري، هايده حائري، حميد حاجي محمدزاده، فائزه كريمي، هدايت ا... سجادي و (با معرفي) مهتاب سعيدي بازيگران اصلي اين فيلم هستند. در خلاصه داستان «چهارباندي» آمده: رحيم طوسي در چهارباندي مهرشهر كرج دكه كتابفروشي دارد. طي سرقتي كه در آن محل انجام مي گيرد دو دختر وارد زندگي او مي شوند و ...

برخی از عوامل تولید این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدجعفر باقری‌نیا/ مدیرفیلمبرداری: حسن اسدی/ صدابردار: جعفر علیان/ طراح چهره‌پردازی: حسین اردستانی/ طراح صحنه : محمدیوسف قوچانی/ صداگذار: آرش قاسمی/ تدوین : کاوه ایمانی/ تهیه‌کننده و مدیرتولید : عزت الله جامعی ندوشن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.