سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

در پی انتشار خبر دریافت پروانه ساخت

اژدری: «همکلاسی من» با مضمون بخشش و دوستی برای کودکان ساخته می‌شود/ فیلمسازهای جایزه بگیر را بایکوت می‌کنند!

فرزاد اژدری*

سینماپرس: فرزاد اژدری کارگردان مطرح فیلم های کودک گفت: مضمون اصلی فیلم «همکلاسی من» بر اساس بخشش و بخشیدن یکدیگر رقم خورده است و این پیام مهم را برای کودکان در پی دارد که بایستی برای آینده ای بهتر با هم مهربان باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «سلام بر فرشتگان» بلافاصله پس از موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی برای ساخت جدیدترین فیلمش در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی سال های اخیر ما همواره شاهد این نکته بوده ایم که کودکان و نوجوانان ما راه بزرگترهای شان را در پی گرفته اند و تنها به منافع شخصی خود می اندیشند و انسانیت و منافع جمعی چندان برایشان اهمیتی ندارد. این مسئله مهم می تواند برای سال های نه چندان دور جامعه ما بسیار خطرآفرین باشد و اگر کنترل نشود دیگر از کودکی کردن کودکان این سرزمین چیزی باقی نخواهد ماند. از این رو تمامی سعی من در هنگام نگارش فیلمنامه «همکلاسی من» این بود که پیام صلح، مهربانی و دوستی با یکدیگر را به کودکان بدهم.

وی با تاکید بر اینکه این پیام شاید بتواند تلنگری برای مخاطبان با سنین بالاتر نیز باشد اظهار داشت: هرچند که مخاطب هدف من در این فیلم کودکان ۸ تا ۱۲ ساله هستند اما طبق معمول فیلم های قبلی ام فضا را به گونه ای طراحی و اجرا خواهم کرد که بزرگترها نیز از فیلم استقبال نمایند.

اژدری در ادامه اظهار داشت: من خیلی مایل هستم که هرچه سریعتر این فیلم را جلوی دوربین ببرم اما همه چیز منوط به پیدا شدن یک سرمایه گذار مناسب برای این فیلم است. فیلم های من همیشه با حجم زیادی از جلوه های ویژه روبرو است که این مسئله بسیار هزینه بر است. از سوی دیگر کار با کودکان همیشه سخت است و زمان بیشتری را برای تولید مطالبه می کند و این مسائل باعث طولانی شدن پروسه تولید یک فیلم و صرف هزینه های زیاد برای آن می شود.

وی تاکید کرد: البته خانم پروانه مرزبان که تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارند بخشی از هزینه های تولید را تامین خواهند کرد اما در نهایت بودجه ما برای تولید این فیلم با یک پروداکشن سنگین کافی نیست و نیاز به همکاری سرمایه گذاران برای ساخت «همکلاسی من» خواهیم داشت.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» سپس در مورد داستان جدیدترین فیلمش گفت: این فیلم راجع به دختر بچه خاصی است که در میانه سال تحصیلی وارد مدرسه می شود و به واسطه اخلاق خوبش با همه هم کلاسی ها و بچه های مدرسه و حتی معلمان ارتباط خوبی را برقرار می نماید و همه با او همراه و همدل می شوند. اما نیلوفر حامل خبر ترسناکی برای تمامی آن ها است. او به آن ها می گوید که تا چند روز دیگر دنیا تمام می شود و این مسئله باعث می شود همه اطرافیان نیلوفر سعی کنند در چند روزه باقی مانده دنیا انسانی تر زندگی کنند ...

اژدری با تاکید بر اینکه تصمیمش بر این است که این فیلم از نظر اجرایی در تاریخ سینمای ایران بی سابقه باشد خاطرنشان کرد: مسلماً «همکلاسی من» فیلم خاصی خواهد بود. این فیلم در فضایی فانتزی و شاد ساخته خواهد شد و با اینکه دارای پیام های اخلاقی و انسانی است به هیچ وجه به سمت و سوی فلسفه بافی پیش نخواهد رفت.

این کارگردان جوان سینما در ادامه این گفتگو فیلمنامه «همکلاسی من» را جزو ۳۰ فیلمنامه منتخب بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک برشمرد و افزود: من بعد از دو سال دوندگی و تلاش زیاد موفق شدم این فیلم را به سرانجام برسانم و امیدوارم که در امر تولید این اثر دشواری چندانی نداشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «وروجک ها» در خاتمه این گفتگو افزود: متاسفانه در سینمای ایران بر خلاف سینمای جهان گرفتن جوایز متعدد باعث بایکوت فیلمسازان می شود. من هم از این قاعده مستثنی نبودم و بعد از اینکه تمامی فیلم هایم جوایز متعددی را دریافت کرد توسط دوستان سینمایی بایکوت شدم. جامعه سینمایی ما کلاً به کسانی که زیاد جایزه می گیرند با دو دیدگاه منفی می نگرند اول اینکه معتقدند آن فرد محق دریافت این جوایز نبوده است و افراد دسته دوم هم معتقدند که این فرد دیگر سطح کاری اش بالا رفته و راضی به کار با ما نمی شود و از همین رو پیشنهادی برای کار با آن شخص نمی دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.