دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰

گپی با بازیگر سریال«همه چیز آنجاست»

امین زندگانی: مخاطب برای هنرمند یک سرمایه گذاری دراز مدت است/ تا از موفقیت کار مطمئن نشوم بازی نمی‌کنم

امین زندگانی در نشست خبری فیلم «فصل فراموشی فریبا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران گفت: من همیشه در آثاری حضور پیدا می کنم که مطمئن باشم ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار خواهد کرد چرا که معتقدم مخاطب برای هر هنرمند یک سرمایه گذاری دراز مدت است و این باید اولویت اصلی هنرمندان باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: صرف حضور در مدیوم سینما، تلویزیون و یا تئاتر چندان تفاوتی برای من ندارد و همیشه سعی می کنم در آثاری حضور داشته باشم که ضمن به چالش کشیدن شخصیت خودم، مطمئن باشم برای مخاطب مفید خواهد بود و وقت او را به هدر نخواهد داد.

وی تصریح کرد: تا حد امکان سعی میکنم مطالعه بیشتری روی کار داشته باشم و در صورت اطمینان نسبی از موفقیت فیلم یا هر اثر دیگر با بازی در آن موافقت می‌کنم.

وی ادامه داد: شاید برای برخی افراد پذیرفتنی نباشد که من بارها با تهیه کنندگان و کارگردانان بحث های زیادی داشته ام که با این اثری که ساخته اید چرا انتظار دارید مخاطب از کار شما استقبال کند و بلیت فیلم و یا تئاتر شما را خریداری نماید؟

زندگانی سپس در مورد حضورش در سریال «همه چیز آنجاست» به کارگردانی شهرام شاه حسینی که با استقبال خوبی از سوی عموم مواجه شده است اظهار داشت: حضور تهیه کننده و کارگردان و همچنین فیلمنامه آماده و بسیار خوب، باعث حضورم در این سریال شد. اين سريال جزو آن دسته آثاری بود که با يک طرح اولیه (سیناپس) شروع نشد. ما چيزی نزديک به ۳۰ قسمت سريال آماده داشتیم که طی این سال ها در تلویزیون تبدیل به یک رویا شده بود!

بازیگر سریال تلویزیونی «مختارنامه» افزود: چیدمان عوامل (کستینگ)  خوبی که در این پروژه وجود داشت نوید این را می داد که این سریال یکی از موفق ترین ساخته های صدا و سیما خواهد شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون شاهدیم که استقبال بسیار خوبی از آن شده است.

وی سپس در مورد نقش خود در این سریال گفت: نقش من به شدت از ویژگی های نقش های معمول سینما و تلویزیون به دور بود. این شخصیت نه در زندگی اش شرایط خاص و ویژه ای وجود داشت و نه مثلاً آدمی خاص از یک طبقه متفاوت اجتماعی بود و یا اینکه روابطی خاص و یا عشقی عجیب و غریب داشت! این شرایط کار را برای بازیگر بسیار سخت می کرد چرا که اصولاً فیلمنامه نویس به گونه ای مستند شخصیت ها را نوشته بود که این مهم می توانست باعث کلیشه ای و یا شعاری شدن شخصیت ها شود که خوشبختانه با تدبیر کارگردان این اتفاق رخ نداد.  این شخصیت به زعم من نه سپید بود و نه سیاه، مهدی یک شخصیت کاملاً خاکستری دارد که گاهی به خودخواهی و زیاده خواهی دچار می شود.

این بازیگر سپس خاطرنشان کرد: ما معمولاً وقتی برای بازی در سریال ها می رویم باید انرژی مان را صرف تعامل با کارگردانان آن سریال آن هم در دراز مدت بنماییم اما خوشبختانه شهرام شاه حسینی از بازیگران سریالش جلوتر بود و کاراکترها را خوب می شناخت و تعامل خوبی با بازیگران داشت و این باعث می شد که انرژی ما تنها بر روی تمرکز بر نقش برود و به سوی مسائل حاشیه ای معطوف نشود.

بازیگر فیلم سینمایی «شهرآشوب» که این روزها فیلم «فصل فراموشی فریبا» را در حال اکران دارد در بخش دوم این گفتگو در مورد حضورش در این فیلم نیز اظهار داشت: عباس رافعی کارگردان فهیم و توانایی است و جسارت زیادی را به خرج داد که مرا برای بازی در این فیلم انتخاب کرد چرا که عده زیادی معتقد بودند که من برای بازی در این نقش مناسب نیستم و آقای رافعی باید بازیگر دیگری را انتخاب نمایند اما ایشان مصرانه مرا نگه داشتند و خوشبختانه با تعامل بسیار خوبی که با ایشان داشتیم نتیجه خوبی عایدمان شد.

زندگانی ادامه داد: شخصیتی که من در این فیلم داشتم بیشتر به صورت تیپ افراد لمپن امروزی بود و ما تمام سعی مان را کردیم که این کاراکتر به سمت کلیشه ها پیش نرود. ما در تعریف خود این فرد را جوانی دیدیم که فکر می کند مرد شده اما هنوز کودکی بیش نیست و مردی را تنها از روی خشونت شناخته است. از همین رو برآن شدیم که این شخصیت را از باب ایدئولوژی اشتباه خودش صاحب تفکر کنیم تا از کلیشه ها فاصله بگیریم.

وی افزود: مسئله کلیشه ای نشدن تنها به شخصیت پردازی فیلم باز نمی گشت و از همین رو تعامل زیادی با طراح چهره پردازی کار نیز صورت گرفت تا گریم چهره این شخصیت باعث نزدیک شدن ذهن مخاطبان به سمت کلیشه ها نشود. در هر صورت خوشبختانه عباس رافعی تسلط خوبی بر کارش دارد و خوب می دانست که چه چیزی می خواهد دربیاورد و همانگونه هم شد و من اکنون به حضور در این فیلم مفتخر هستم.

بازیگر سریال تلویزیونی «وکلای جوان» در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: ای کاش «فصل فراموشی فریبا» در یک زمان مناسب تری روی پرده می رفت، این فیلم در زمانی روی پرده رفت که فصل سوخته اکران محسوب می شود. ای کاش ما در سینما به وحدت عملی برسیم تا فیلم ها دچار عداوت ها نشوند. ما آب در آسیابی می ریزیم که گندمی را برای ما آرد نخواهد کرد و ما مجبور خواهیم شد که گندم فاسد شده فرهنگ غربی ها را آرد کرده و به عنوان تغذیه روزانه خود استفاده کنیم. مدیران فرهنگی باید با دلسوزی بیشتر به سینما و هنر نگاه کنند و بین صنعت و فرهنگ ارتباط درستی برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.