شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

در پی انتشار برخی اخبار از بیمه اهالی هنر

یک نماینده مجلس: دولت اعتباری برای بیمه هنرمندان در لایحه بودجه ۹۴ در نظر نگرفته است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم توجه هنرمندان تاکید کرد: بیمه کردن هنرمندان کار بزرگی نیست و از حقوق اولیه آن ها است اما دولت در لایحه بودجه ۹۴ برای این منظور ردیفی در نظر نگرفته است.

به گزارش سینماپرس، نصرالله پژمان‌فر در گفتگویی با بیان اینکه باید برای هنرمندان امنیت شغلی و معیشتی ایجاد کنیم گفت: بیمه شدن هنرمندان، امنیت روحی و روانی برای این قشر ایجاد می‌کند، البته اعتقاد دارم با بیمه کردن آن ها کار بزرگی انجام نمی‌دهیم اما برای آنها ارزشمند است.  

نمایند مردم مشهد و کلات اعتقاد دارد: اینکه هنرمندان احساس کنند دولت و مسئولان به آنها توجه دارد، انگیزه لازم برای تخیل هنر را در آنها افزایش می‌دهد، از این جهت، بیمه کردن این قشر جامعه لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: از آنجا که بیمه شدن هنرمندان برای آن ها ارزشمند است باید تمام تلاش خود را برای اینکه بیمه آن ها سر و سامانی بگیرد، به کار خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: اگر کار مثبتی برای بیمه شدن هنرمندان در نظر گرفته نشود، آن ها دلسرد خواهند شد و کمترین انتظار این قشر آن است که مسئولان، توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

پژمان فر با اشاره به این که بیمه هنرمندان بالای ۵۰ سال صنایع دستی به ۳۰ میلیارد بودجه نیاز دارد گفت: متاسفانه بیمه شدن هنرمندان در اولویت بودجه نویسی دولت نبود و ردیفی برای این منظور در لایحه بودجه ۹۴ لحاظ نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: از نگاه مجلس، پیشنهاد بیمه هنرمندان باید در اولویت لایحه بودجه قرار می‌گرفت اما دولت نسبت به این موضوع توجهی ندارد.

وی در خصوص اینکه مجلس نیز نمی‌تواند چنین پیشنهادی در لایحه بودجه داشته باشد توضیح داد: از آنجا که دولت اعلام کرده است نسبت به تغییر در لایجه بودجه سال ۹۴، انعطافی نخواهد داشت، دست مجلس در ایجاد ردیفی برای بیمه هنرمندان در بودجه بسته است.

عضو کمیسیون فرهنگی همچنین گفت: از سوی دیگر، ایجاد ردیفی برای بیمه هنرمندان از سوی مجلس کار ساده‌ای نیست. از آنجا که ملزم شدن دولت به بیمه کردن هنرمندان بار مالی دارد، مجلس با وضعیت نامناسب منابع مالی نمی‌تواند به راحتی منابع لازم برای این کار را پیش روی دولت باز کند. بنابراین مجلس امکان چنین کاری را ندارد. از آنجایی که هنرمند با کار هنری خود، افتخار هنری برای مملکت کسب می‌کند، ارزآوری و اشتغال ایجاد می‌کند، بیمه اولین حق یک هنرمند است.

نظرات

  • علیرضا حسینی ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ - ۱۲:۳۳
    0 0
    هم دولت و هم مجلس حقوق اولیه هنرمندان که حداقل ان بیمه است رامی بایست رعایت کنند.قرار نیست بیش از این شاهد فقیر شدن مردم و هنرمندان باشیم.......به فکر حضور فعال هنرمندان در انتخابات اتی مجلس و حتی ریاست جمهوری باشید....سعی کنید ولی نعمتان خود را که مردم هستند راضی نگه دارید و بترسید از خشم مردم و عذاب الهی.فرمایشات امام و رهبری را سر لوحه کار خود قرار دهید تا مردم و هنرمندان از شما حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.