جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد

تهیه کننده «شهر موشها ۲»؛ عصبانی از رد آثار برخی فیلمسازان/ حکمت: نگاه «قبیله‌ای» مدیران جشنواره فجر خطرآفرین است

منیژه حکمت در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران گفت: من از رفتاری که مدیران جشنواره سی و سوم با سینما کرده اند متاسفم و معتقدم که نگاه عشیره ای و قبیله ای مدیران این جشنواره برای سینمای ایران خطرآفرین خواهد بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شهر موش ها۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئله ای که در جشنواره سی و سوم به وجود آمده برای سینمای ایران یک دوران تاریخی تلخ است که اهالی رسانه و هنرمندان می بایست در مورد نحوه عملکرد مدیران سینمایی اطلاع رسانی کنند تا عموم مردم و علاقمندان به سینما با این معضل بزرگ و مهم آشنا شوند.

حکمت با تاکید بر اینکه به عنوان یک سینماگر که از سنین نوجوانی کار در سینما را آغاز کرده نمی تواند برای سینمای ایران دلسوزی نداشته باشد اظهار داشت: مدیران فعلی بر خلاف تمامی انتظارها هنر، فرهنگ و سینما را فدای مصلحت کرده اند. البته مصلحتی که آن ها دارند نه بر اساس تعریف درست آن، که بر اساس منافع شخصی و نگهداری میزهای مدیریتی شان است!

وی ادامه داد: رفتار فعلی مدیران سینمایی با سینماگران رفتاری ناصواب است و من متعجبم از اینکه در این دوره از جشنواره فیلمسازان بزرگ و پیشکسوت سینمای ایران با بی رحمی هرچه تمام تر نادیده انگاشته شده و از گردونه رقابت دور مانده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «سه زن» سپس در مورد رویکردهای متفاوت خود در سینمای ایران از کارگردانی آثار اجتماعی تا تهیه کنندگی فیلم های اجتماعی، کمدی و کودک خاطرنشان کرد: من نمی خواهم شعار بدهم! اما همیشه با اندیشه و تفکرم و لحاظ کردن موقعیت های اجتماعی دست به ساخت فیلم زده ام. شاید زمانی که من دست به تولید فیلم های کمدی زده ام به دلیل این بوده است که بحران های اقتصادی، روحی و... در جامعه وجود داشته و من وظیفه خود دانسته ام که با ساخت فیلم های کمدی مردم را شاد نمایم تا مردم بخندند و نسبت به زندگی شان امیدوار شده و بعد از آن بتوانند برای جامعه مفید واقع شده و اتفاقات خوبی را برای جامعه رقم بزنند.

وی افزود: از سوی دیگر در تمامی این سال ها سینمای اجتماعی دغدغه و مسئله من بوده است و همیشه تمام قد از فیلمسازان جوان حمایت کرده ام. از همین رو تهیه کنندگی «شکاف» را نیز به عهده گرفتم و از کیارش اسدی زاده که جوانی بسیار جلوتر و آگاه تر از نسل من است حمایت کردم تا اولین فیلم بلند سینمایی خود را بسازد که خوشبختانه این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چیزهایی هست که نمی دانی» ادامه داد: «شکاف» نگاه نسل جوان به زندگی است و این پیام مهم را در پی دارد که اگر در یک خانواده شخصی با بحران روبرو شده و رو به انحطاط برود این امر می تواند انحطاط را برای جامعه در پی داشته باشد و باید جلوی آن را گرفت. که این نوع نگاه همیشه جزو دغدغه های زندگی من بوده است و مطمئن هستم که نسل جوان از این فیلم استقبال خوبی را به عمل خواهند آورد این در حالی است که ما «شکاف» را فیلمی برای تمامی مردم ایران می دانیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.