سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

در گفتگو با سینماپرس

حسندوست: تدوین «دریا موجه کاکا» را به زودی آغاز خواهم کرد/ «جامه دران» قابلیت ورود به «سودای سیمرغ»را دارد

حسن حسندوست*

سینماپرس: حسن حسندوست تدوینگر سینما که امسال با فیلم سینمایی «جامه دران» در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد، به زودی تدوین فیلم سینمایی «دریا موجه کاکا» به کارگردانی علی سرآهنک و تهیه کنندگی امیر سمواتی را آغاز خواهد کرد.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: در جشنواره فیلم فجر دو فیلم سینمایی «جامه دران» به کارگردانی حمید رضا قطبی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی را آماده داشتم که «تابو» از بخش مسابقه جشنواره فیلم حذف شد.

تدوینگر «اشباح» در ادامه بیان داشت: اگرچه فیلم سینمایی «جامه دران» اولین تجربه بلند سینمایی حمیدرضا قطبی به شمار می رود اما او به واسطه تجربه ۲۵ ساله ای که در سینما دارد فراتر از یک فیلم اول را ساخته است و شایسته بود که در بخش مسابقه اصلی جشنواره جای می گرفت.

حسندوست تصریح کرد: فیلم سینمایی «جامه‌دران» اثری قوی و محکم است که برایش زحمت زیادی کشیده شده و به واسطه هوشمندی کارگردان فیلمی زیبا و تاثیرگذار را شاهد خواهیم بود.

برپایه این گزارش، حسن حسندوست متولد سال ۱۳۳۷ در تهران و ديپلمه رياضی  است. فعاليت هنری او به شرح زير است: ورود به مدرسه عالی تلويزيون و سينما (۱۳۵۵) ، فارغ التحصيل رشته تدوين (۱۳۵۸) ، استخدام در صدا و سيما از سال ۱۳۵۸ به عنوان كارمند واحد تدوين شبكه  اول تا سال ۱۳۸۲ و بازنشستگی در همين سال. ورود به سينما از سال ۱۳۶۴ به عنوان دستيار كارگردان در فيلم شهر موش ها و تدوين اولين فيلم سينمايی (شهر موش ها) ، ورود به كانون پرورش فكری از سال ۱۳۴۸ تا سال ۱۳۵۴ و ساخت دو فيلم كوتاه هشت ميلی متری به نام های سيلی و نبرد (فيلم كوتاه نبرد در اولين جشنواره  پس از انقلاب سال ۱۳۵۸ برنده  جايزه  اول در بخش آماتور گرديد) - برنده جايزه سيمرغ بلورين برای تدوين فيلم های هامون (۱۳۶۸) و بچه های آسمان (۱۳۷۵) از جشنواره ، كانديدای دريافت جايزه بهترين تدوين (بيش از پنج بار)، يكبار جايزه جشن خانه سينما (رنگ خدا) و يكبار جشنواره سيما (تولد يك پروانه) ، دريافت جايزه جشن خانه سينما برای فيلم رنگ خدا و دريافت جايزه از جشنواره سيما برای فيلم تولد يك پروانه.

حسن حسندوست تا کنون ۶۶ فیلم سینمایی را تدوین کرده است که از جمله آنها می توان به «یه حبه قند»، «کیفر»، «آسمان محبوب»، «باد و مه» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.