سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

واکنش‌ها به رد «قندون جهیزیه» در جشنواره فجر

ملاقلی پور: «رضاداد» گفت اعتراض فایده‌ای ندارد!؟ / امیدوارم «آقای ایوبی» به وعده‌هایش عمل کند

علی ملاقلی پور

سینماپرس: علی ملاقلی پور در پی عدم انتخاب فیلم «قندون جهیزیه» در جشنواره فیلم فجر گفت: من پیگیری های فراوانی را برای چرایی عدم حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر انجام دادم و پس از نامه نگاری های متعدد با دبیرخانه جشنواره وقتی حضوری به آنجا رفتم و اتفاقی با آقای رضاداد برخورد کردم ایشان به من گفتند اعتراض فایده ای ندارد!؟

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «قندون جهیزیه» فیلمی اجتماعی است که دارای مفاهیم عمیق و با ارزشی همچون تفاهم، همدلی و ایجاد روحیه تعامل میان آحاد افراد جامعه است و می تواند فضایی شاد را در جامعه ایجاد نماید، اما نمی دانم به چه دلیلی فیلم از حضور در تمامی بخش های جشنواره بازمانده است و متاسفانه پاسخ درستی هم از سوی افراد ذیربط به ما داده نمی شود.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «مزرعه پدری» ادامه داد: در برنامه سینمایی «هفت» که جمعه گذشته پخش شد آقای گبرلو از یکی از اعضای هیأت انتخاب سوال کرد که علی ملاقلی پور که احساس می شود جزو فیلمسازان خوب سینمای ایران است چرا از حضور در جشنواره بازمانده است که آقای صدرعاملی در پاسخ به ایشان گفتند «ما سعی کردیم که «قندون جهیزیه» در جشنواره حضور داشته باشد، اما نشد» من نمی دانم که این پاسخ چه معنایی می تواند داشته باشد و چرا نشده است که فیلم من در جشنواره حضور داشته باشد؟

ملاقلی پور خاطرنشان کرد: من این روزها همچنان گنگ مانده ام و احساس می کنم به خاطر برخی از جریانات، افراد و یا سهمیه ها است که «قندون جهیزیه» علیرغم میل باطنی ام از امکان حضور در جشنواره فیلم فجر بازمانده است. اما آنچه که مهم است قضاوت منتقدان، اصحاب رسانه و مخاطبان عام سینما است که تا پایان سال آینده و پس از دیدن تمامی فیلم های جشنواره و فیلم هایی که از جشنواره باز مانده اند نظر خواهند داد که کدامی ک از فیلم ها شایستگی حضور در جشنواره را داشته اند و کدامیک از آن ها شایسته حضور در این جشنواره مهم سینمایی نبوده اند.

وی سپس ضمن اشاره به وعده های رئیس سازمان سینمایی مبنی بر حمایت ویژه از فیلم هایی که از حضور در جشنواره بازمانده اند اظهار داشت: امیدوارم آقای ایوبی وعده هایشان را یادشان بماند چرا که پیش از این نیز ما وعده های مشابه گوناگونی را شنیده بودیم از جمله آنکه قرار بود فیلم ما توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حمایت شود که این اتفاق هیچگاه نیفتاد، به همین دلیل نمی دانیم که آیا وعده اکران ویژه از فیلم های بازمانده جشنواره عملی خواهد شد یا خیر؟

این فیلمساز جوان در خاتمه این گفتگو افزود: در هر صورت فیلم من ره‌آوردی مثبت برای سینمای ایران به همراه داشت و راجع به اتحاد میان تمامی افراد جامعه سخن می گفت که امیدوارم در اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

بر اساس گزارش خبرنگار سینماپرس سعید سعدی تهیه کننده این فیلم سینمایی نیز در همین رابطه اظهار داشت: از آنجایی که جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است همه کسانی که آثارشان را به این جشنواره ارسال می کنند دوست دارند که دیده بشوند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم اما با توجه به عملکرد هیأت انتخاب متاسفانه فیلم ما وارد هیچ‌یک از بخش های جشنواره نشد هر چند که ما هم تابع قانون بوده و از انتخاب اعضای هیأت انتخاب تبعیت می کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیزده» افزود: مسئولان جشنواره تاکنون درباره حضور فیلم در بخش خارج از مسابقه مطلبی را عنوان نکرده اند اما اگر امکان حضور «قندون جهیزیه» در این بخش فراهم شود ما از آن استقبال می کنیم و هیچ مشکلی از بابت اکران فیلم مان در این بخش نخواهیم داشت اما این روزها سعی اصلی ما این است که اکران خوبی برای فیلم مان در نظر بگیریم و آن را در اولین فرصت نمایش دهیم.

گفتنی است؛ در این فیلم صابر ابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی و با حضور اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد و کریم اکبری مبارکه به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان «قندون جهیزیه» آمده است: عطا و معصومه در خانه ای مستأجرند، موعد اجاره آنها پایان یافته اما می خواهند در خانه بمانند.

عوامل فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی ملاقلی پور، مشاور کارگردان: بهرام توکلی، مشاور پروژه: دکتر محمد رضا شجاعی، سرمایه گذاران: شرکت سینمایی فدک فیلم-سهند ترابی، تهیه کننده : سعید سعدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مهدی قپانی، دستیاران: فرید یزدانی-محمد جواد سعدی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، دستیار اول فیلمبردار: امید رخ افروز، گروه تصویر: هادی منوچهر پناه-کیوان ارجمند-مهرداد کاظمی-احمد صادقیان-آرمین عجزی، عکاس: سمیه میری، تصویربردار پشت صحنه: مجتبی تهوّری، صدابردار: حسین بشاش، دستیاران صدا: حسین معتمدی-جابر سلیمی، طراح صحنه و لباس: غزاله معتمد، دستیار اول صحنه:علیرضا سلیمی، مدیر صحنه: محمد ملکان، دستیار صحنه: مهدی سلیمی، دستیار لباس: ندا تمیمی، خیاط: راشین اکرمی، سرپرست دکور: پیمان کاوندی، اجرای دکور: موسی موسوی، ماشا ا ... قربانی، ذبیح وزیری، طراح گریم: سهند ترابی، اجرای گریم: لیلا ثانی مسعود باقری-پرهام کاکوئی-، جانشین تولید: جواد سلیمانی، مدیر تدارکات: یاسر سلیمانی، دستیار تدارکات: مهدی بهری-امیر کشاورز، پذیرایی: میلاد دین دوست-ایمان مرادی-رزاق علی بخشی، امور اداری: فاطمه فرج الهی، امور مالی: محسن شاکری، آشپز: عبالرضا بهرامی، حمل و نقل: کامبیز محمدی-سید محسن حسینی-علیرضا محمدپور-بهمن بهمنی-محسن رجب پور-مجید سمساری-احمد همایی ومشاوررسانه ای: سمیه میری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.