دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

کارگردان جوان سینمای ایران در مصاحبه با ما؛

مجید اسماعیلی: «ماهی سیاه کوچولو» کاملأ در طبیعت ساخته شده است/ نگران رساندن فیلم به جشنواره نیستم

مجید اسماعیلی*

سینماپرس: مجید اسماعیلی که اولین فیلم بلند سینمایی اش در بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد گفت: «ماهی سیاه کوچولو» کلاً در طبیعت ساخته شده است و من با اینکه پیش از این هم کار در فضای باز و طبیعت را تجربه کرده بودم ولی باز هم خیلی خوشحالم که برایم فضای کار در چنین شرایطی فراهم شد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من پیش از این هم دو کار مشترک با آقای طالب آبادی به عنوان فیلمنامه نویس «ماهی سیاه کوچولو» انجام داده بودم و تم کارهای ایشان را بسیار دوست دارم از همین رو وقتی با پیشنهاد ساخت این فیلم از سوی آقای شفیعی و طالب آبادی روبرو شدم با طیب خاطر حضور در پروژه را پذیرفتم.

کارگردان «کمی دورتر» در پاسخ به این سوأل که پیش بینی اش برای دریافت جایزه جشنواره امسال چیست اظهار داشت: از آنجایی که من هیچ‌کدام از فیلم های حاضر در بخش «نگاه نو» را ندیده ام نمی توانم نظری قطعی در مورد آن ها بدهم و پیش بینی داشته باشم اما در مورد «ماهی سیاه کوچولو» تمامی سعی خود را به کار گرفتم که مخاطب خاص و عام را از خود راضی نگهدارد و امیدوارم که این فیلم توسط اعضای هیأت داوران نیز به درستی دیده شود. به عقیده من فضای رقابت در صورتی مفید و موثر است که منجر به شکوفایی استعدادها در تجربه های فیلمسازی آینده شود و از اساتید و صاحب نظران این عرصه بیاموزیم.

وی ادامه داد: من معتقدم جایزه ها در هر جشنواره ای آنچنان که نگاه یک فیلمساز مهم است اهمیتی ندارند و فیلمساز و عوامل هر فیلمی می بایست در ابتدا جایزه خود را از مخاطبان شان دریافت کنند. فیلمساز می بایست به دور از هرگونه شعار دست به تولید اثر خود بزند و نگاه درستی به آنچه که می خواهد در فیلمش بیان کند داشته باشد. تحقیق و بررسی برای ساخت هر فیلمی بسیار مهم است و فیلمساز بایستی سینما را متفکر نماید.

اسماعیلی سپس از اصلاح رنگ و نور «ماهی سیاه کوچولو» خبر داد و گفت: طی چند روز آینده پس از اسکن نسخه نهایی، «ماهی سیاه کوچولو» تحویل دبیرخانه فیلم فجر خواهد شد و ما هیچگونه مشکلی بابت زمان تحویل این فیلم نداریم.

گفتنی است؛ مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی ایفاگر نقش های اصلی فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» هستند و بازیگرانی چون جمشید گرگین، یاسمن معاوی و قاسم یوردخانی نیز در این فیلم سینمایی حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم که در دهه ۶۰ می گذرد آمده است: اگر ناگهان پرنده ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته هاست اما اگر پرنده ای پرید شاید پی دانه ای می رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته ها یورش می برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس العمل شان را یکپارچه کرده اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می دانند. آنها آگاهی بر نشانه ها را طی آموختن «آیین دلاوری» زیست کرده و می دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

عوامل فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا شفیعی، فیلمنامه نویس: علی طالب آبادی، مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی، صدابردار: حسین بشاش، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد، صداگذار: محمود موسوی نژاد، تدوین: خشایار موحدیان،  سودابه سعید نیا، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: امیر عبدی، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، مدیر تولید: فرشید رئوفی، دستیار تهیه کننده: سعید پروینی، منشی صحنه: شروین دیدنده،  عکاس: محمد حسن سعادت هندی، مدیر روابط عمومی: مهسا همتی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.