جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

حسن نجفی به سینماپرس خبر داد

«شرفناز» به میکس نهایی رسید/ «ژوان» تدوین می شود

حسن نجفی کارگردان در نشست خبری فیلم آسمان هشتم

سینماپرس : حسن نجفی کارگردان سینما با بیان اینکه فیلم سینمایی «ژوان» توسط کاوه ایمانی به زودی تدوین می شود، از اتمام ساخت موسیقی فیلم سینمایی «شرفناز» توسط حسین علیزاده خبر داد و گفت: حسین قورچیان در حال میکس نهایی صدا و تصویر این فیلم است.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «شرفناز» اظهار داشت:  تمام مراحل فیلمبرداری این فیلم سینمایی در شهریور ماه در منطقه چابهار انجام شده است. 

کارگردان «آسمان هشتم» در ادامه افزود: «شرفناز» اثری کاملاً متفاوت با ساخته های قبلی ام است و با توجه به فضای بیابانی و منطق کویری شرایط تولید این اثر سینمایی بسیار سخت و دشوار بود.

نجفی تصریح کرد: در ساخت «شرفناز» سعی کردم نشان دهم که با همت و کار مضاعف می توان بر این مشکلات پیروز شد و به نوعی سربلندی را برای کشور به ارمغان آورد.

برپایه گزارش، این فیلم چندی قبل با عنوان «راحله» از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز ساخت گرفته بود که بعدا به «شرفناز» تغییر نام داد. تهیه کنندگی «شرفناز» را در ابتدا جمال شورجه بر عهده داشت که در آغاز فیلمبرداری، تهیه کنندگی نیز به حسن نجفی واگذار شد.

وی به مراحل فنی این فیلم اشاره کرد و افزود:  پس از اتمام فیلمبرداری ،حسین حشمت‌نیا (تدوین)، حسین علیزاده (ساخت موسیقی) این فیلم را انجام داده اند که این روزها حسین قوچیان مشغول میکس نهایی صدا و تصویر این فیلم سینمایی است.

بنابراین گزارش، حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، مدیر تولید: میترا احمدی، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی مجد، عکاس: فاتح شافعی.

حسن نجفی در پایان این گفتگو یادآور شد: «ژوان» عنوان جدیدترین اثر سینمایی من است که در منطقه کردستان با بازی حمیرا ریاضی فیلمبرداری شد و قرار است به زودی توسط کاوه ایمانی تدوین شود.

حسن نجفی در سال ۱۳۴۵ در تبریز متولد شد. او فعالیت هنری خود را با داستان نویسی آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ اولین حضور خود را در تئا‌تر تجربه کرد. در سال ۱۳۶۲ با نمایش «نیستان اول» کار حرفه‌ای تئا‌تر را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۴ اولین فیلم کوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال‌های ۷۶-۷۱ به اجرای خیابانی تئا‌تر، ساخت کلیپ، و تله تئا‌تر پرداخت که حائز چند جایزه نیز شد. او همچنین از سال ۱۳۷۳ کار در تلویزیون را نیز آغاز کرد و با مجموعه ی: «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «می‌قات» و «آبی آفتابی» به ادامه فعالیت هنری خود پرداخت.

«شرفناز» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال حضور دارد. این کارگردان پیش از این «سهم گمشده»، «آسمان هشتم» و «اسب‌ها همچنان می‌تازند» را ساخته و فیلم آخر او در نوبت اکران عمومی سینماها قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.